به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در نشست خبری با موضوع جشنواره فروش اینترنتی و پویش از خانه بخریم اظهار کرد: جشنوارهای اواخر سال تحت عنوان جشنواره مجازی بهاری برگزار شد که سه رکن خریداران اینترنتی (مردم)، فروشگاههای اینترنتی و فروشگاه افلاین داشت.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، ترغیب مردم به خریدهای اینترنتی و فروش کالاهای فروشگاههایی است که در دوران کرونا با رکود مواجه شده بودند.
رهبری بیان کرد: طبق آمار اولیه ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شده است و ۱ هزار و ۲۰۰ فروشگاه اینترنتی در سایت ثبت نام کردند که با توجه به سوابق کاری آنها ۳۱۹فروشگاه اینترنتی برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.
وی بیان کرد: ۵ تا ۶ هزار واحد صنفی آفلاین نیز از طریق فروشگاههای اینترنتی در جشنواره حضور داشتند که اغلب آنها فروشگاههای پوشاک، لوازم خانگی و خشکبار بودند که بیشترین ضرر را در دوران کرونا شاهد بودند.
رهبری بیان کرد: در این جشنواره از سوی فروشگاههای اینترنتی به صنوف آفلاین خدماتی مانند ثبت نام و غرفه رایگان و تخفیف دریافت کارمزد و آموزش فروش اینترنتی داده شد و از سوی دیگر فروشگاههای اینترنتی نیز از خدماتی بهرمند شدند.
رهبری بیان کرد: از سوی دولت اینترنت رایگان در اختیار فروشگاههای اینترنتی قرار گرفت و هزینه اینترنت افرادی که به این فروشگاهها مراجعه میکردند نیز صفر بود.
وی افزود: برای خریداران نیز مزایایی در نظر گرفته شد و جوایزی به خریداران اهدا شد و ۴ شب در برنامه فرمول یک شبکه اول سیما مراسم قرعهکشی انجام شد.