سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۵۰ درصدی تناژ بارگیری در راه آهن فارس

مدیرکل راه آهن فارس از رشد ۱۵۰ درصدی میزان تناژ محمولات بارگیری شده توسط راه آهن استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد انصاری گفت: در سال ۹۸ شاهد رشد مستمر بارگیری محمولات و هم چنین تعداد واگن‌های بارگیری شده در راه آهن فارس بودیم و تا پایان سال نیز این روند ادامه دار بود به گونه‌ای که نسبت به سال ۹۷ در روند تناژ بارگیری محمولات رشد ۱۵۰ درصدی و در زمینه تعداد واگن بارگیری شده رشد ۲ و نیم برابری داشتیم.

او افزود: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های ریلی برای حمل محموله‌های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور تولیداز جمله مهمترین برنامه‌های این اداره کل است که با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری به رشد چند برابری در زمینه بارگیری خواهیم رسید.  

انصاری تصریح کرد: عمده بار‌های جابجا شده در راه آهن فارس شامل سنگ آهن، خاک نسوز، محمولات پتروشیمی، گندم، خودرو و ... است.

او درخصوص عملکرد حوزه مسافری راه آهن فارس، گفت: در زمینه جابجایی مسافر نیز در سال ۹۸ قریب ۵۱۲ هزار نفر مسافر در مسیر‌های تهران و مشهد و ایستگاه‌های بین راهی از قطار‌های فارس استفاده کردند که نسبت به سال ۹۷ رشد یک درصدی داشته است.

انصاری اظهار داشت: این آمار در حالی است که در اسفند ماه سال ۹۸ قریب ۸۰ درصد بلیت قطار‌های فارس به علت شیوع بیماری کرونا توسط مسافران استرداد شد و تعداد باقی مانده نیز در اوایل اسفند از قطار استفاده کردند و عملا عملکرد سال ۹۷ این اداره کل در حوزه جابجایی مسافر در ۱۱ ماهه سال ۹۸ محقق شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.