سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کشته در آتش سوزی در محل احداث بیمارستان کرونایی مسکو

در پی آتش سوزی در کارگاه بیمارستانی در حوالی مسکو برای بیماران مبتلا به کرونا، یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی آتش سوزی در کارگاه بیمارستانی به سبک بیمارستان چین که در حوالی مسکو در حال ساخت است و قرار است به درمان بیماران کرونایی اختصاص یابد یک نفر جان خود را از دست داد.

بنابر اعلام وزارت وضعیت اضطراری روسیه آتش سوزی در میان چادر‌های بنا شده در حوالی کارگاه که محل اسکان بخشی از کارگران است رخ داد. این آتش سوزی پیش از مهار شدن منطقه‌ای به وسعت ۹۰ متر مربع را در بر گرفت.

این وزارت خانه اعلام کرد یک نفر در این آتش سوزی جان خود را از دست داد.

منبعی در خدمات امداد اعلام کرد عامل آتش سوزی اجاق گازی بود که به عنوان وسیله گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

محل احداث این بیمارستان در حوالی روستای گولوخواستووو در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی مسکو واقع شده است. ساخت بیمارستان از اواسط ماه مارس آغاز شده است و ۳ هزار و ۲۰۰ کارگر در آن مشغول به کارند که بخشی از آن‌ها در همان محل اسکان دارند.

شهرداری مسکو اعلام کرد این بیمارستان الهام گرفته شده از تجربیات شرکای چینی است که در ماه فوریه در زمان بی سابقه ده روز یک بیمارستان پیش ساخته با هزار تخت در ووهان کانون اصلی شیوع کووید ۱۹ بنا کردند. این بیمارستان با ظرفیت ۵۰۰ تخت مجهز به دستگاه تنفس مصنوعی قرار است در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار ساخته شود و شامل بلوک جراحی، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و خدمات تشخیصی و بخش‌های کودکان خواهد بود.

روسیه به طور رسمی ۵ هزار و ۳۹۸ مورد آلوده به ویروس کرونا دارد که تاکنون ۴۵ مورد آن به مرگ منجر شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.