سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید کارکنان مخابرات انگلستان برای نصب زیرساخت‌های 5G

مردم انگلستان به دلیل ترس از ویروس کرونا اجازه نصب دکل‌های شبکه 5G را در این کشور ندادند و به مأموران مخابرات حمله کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، باور‌های بی‌اساس درباره 5G منجر به آسیب واقعی شبکه مخابراتی انگلستان می‌شود. مردم در حمله‌هایی که احتمالاً با نظریه‌های توطئه منسجم مرتبط بوده‌اند، دکل‌های مخابراتی را در بخش‌های مختلف این کشور سوزاندند و ادعا کردند که دکل‌های 5G می‌توانند در گسترش ویروس کرونا نقش داشته باشند. مهم‌تر از این، مهندسین مخابرات به دلیل تهدید زندگی با نصب زیرساخت‌های 5G با تهدید‌های لفظی و حتی فیزیکی روبرو شده‌اند.


بیشتر بخوانید: آغاز پیش فروش گوشی LG V60 ThinQ 5G در اپراتور Verizon


در حالی که هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه کسی پشت این حملات علیه کارکنان مخابرات انگلستان قرار دارد، مردم این کشور حتی برای داشتن شبکه 5G اشتیاق هم ندارند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک حمله در بیرمنگهام باعث از بین رفتن یک دکل مخابراتی شد که آن دکل حداقل ارتباط LTE را در اختیار شهروندان قرار می‌داد. تهدیدات علیه مهندسان و کارگران شرکت‌های مخابرات شهری و حتی گاهی سرویس تلفن همراه در کارکنان افزایش یافته است.

این حملات به اندازه کافی قابل توجه بوده‌اند که مقامات کشور انگلستان و مدیران شرکت‌های مخابراتی در حال مذاکره هستند. استفان پاویس، وزیر بهداشت انگلستان به خاطر این حملات کاملا منزجر شده است و خاطرنشان کرد که شبکه‌های تلفن برای کارمندان اورژانس و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم بودند. در همین حال، نیک جفری، رئیس شرکت مخابراتی وودافون انگلیس، این مسئله را به عنوان یک مسئله امنیت ملی دانست.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت این اقدامات را سرکوب خواهد کرد یا خیر. با این حال، به جرئت می‌توان گفت نظریه‌های ضد 5G مبنای علمی ندارند. فرکانس بالای 5G نباید به اندازه کافی مضر باشد که به خودی خود باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود و با اطمینان می‌توان گفت رشد ویروس‌ها را تقویت نمی‌کند. علاوه بر این، میزان آلودگی ویروس کرونا به هیچ وجه به حضور شبکه‌های سلولی 5G مرتبط نیست. به بیان ساده‌تر، حملات ضد 5G مانند آن‌هایی که در انگلیس هستند از ترس غیرمنطقی ناشی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.