سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشگاه خلیج فارس:

نیمسال تحصیلی کنونی به هیچ عنوان حذف نمی‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خلیج فارس گفت: آموزش‌های مجازی این دانشگاه تا عادی شدن شرایط موجود ادامه دارد و نیمسال تحصیلی جاری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی پاکیزه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: با تقویت زیرساخت‌ها و اطلاع رسانی لازم، آموزش مجازی دروس نیمسال کنونی با جدیت در دستور کار قرار دارد و از این شرایط به عنوان فرصتی برای توسعه روش‌های نوین آموزشی استفاده خواهد شد.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا، تمام کلاس‌های حضوری دانشگاه از اوایل اسفند ۹۸ تعلیق شد، ولی با فعال سازی سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه (LMS)، همه برنامه‌های آموزشی به استثنای کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها، در حال اجراست و بنا به اعلام استادان، آموزش مجازی بیش از ۸۰ درصد از دروس امکان پذیر است.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: با توجه به نامشخص بودن زمان خروج از شرایط کنونی و برگزاری کلاس‌های حضوری، سیاست موکد دانشگاه بر آموزش مجازی هر چه بیشتر دروس است و تعطیلی نیمسال، به هیچ وجه در دستور کار نیست.

پاکیزه در مورد برگزاری دروس کارگاهی و آزمایشگاهی نیز بیان کرد: پس از عادی شدن شرایط درباره چگونگی برگزاری و جبران این دروس در تابستان یا هفته‌های ابتدایی نیمسال آتی، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

او همچنین در مورد برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم نیز گفت: سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه امکان اجرای انواع آزمون‌ها و ثبت و نمره دهی تمامی تکالیف و فعالیت‌های علمی دانشجویان را دارد و اعضای هیات علمی می‌توانند از این امکانات برای برگزاری امتحانات میان ترم استفاده کنند و برگزاری امتحانات پایان نیمسال نیز پس از بازگشت به شرایط عادی و به صورت حضوری خواهد بود.

در همین حال، کمیته برنامه ریزی و پایش کلاس‌های مجازی دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: آموزش‌های مجازی دانشگاه خلیج فارس در دروس نظری و بخش نظری دروس نظری-عملی در همه درس‌های عمومی و اختصاصى و در همه مقاطع تحصیلی، از شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ ادامه یافت.

این کمیته پیرو مصوبه ۱۱ فروردین ۹۹ هیات رئیسه دانشگاه زیر نظر شورای آموزشی دانشگاه، تشکیل شده است.

کمیته برنامه ریزی و پایش کلاس‌های مجازی دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: حداقل‌های لازم برای برگزاری مجازی دروس شامل برگزاری آنلاین کلاس، همراه با ضبط و بارگذاری آن در سامانه، و یا تولید محتوا (با استفاده از پاورپوینت، فایل pdf یا جزوه و توضیحات صوتی همراه با هر اسلاید با زمان تقریبی ۳۰ دقیقه به ازای هر ساعت کلاس) است.

بنا به اعلام این کمیته، با توجه به برگزاری سه هفته کلاس‌ها به صورت حضوری، باید برای ۱۳ هفته باقی مانده طوری برنامه ریزی شود تا کلاس‌ها تا آنجا که امکان دارد، طبق تقویم آموزشی به پایان برسد.

همچنین امتحانات پایانی دروس نیمسال جاری، پس از عادی شدن شرایط، به صورت حضوری برگزار خواهد شد و برای پیشگیری از اختلال در ادامه تحصیل دانشجویانی که در نیمسال کنونی فارغ التحصیل می‌شوند، حتی الامکان از حذف دروس این دانشجویان اجتناب شود.

هرگونه اطلاع رسانی در خصوص برنامه‌های آموزش مجازی فقط از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه lms.pgu.ac.ir صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.