سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: رای ندادن پارلمان عراق به الزرفی عواقب جدی دارد!

سفیر آمریکا در بغداد مدعی شد رای ندادن پارلمان عراق به عدنان الزرفی و کابینه او باعث عواقب جدی برای عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد در جواب نامه قاسم الاعرجی، وزیر کشور پیشین عراق، بر حمایت واشنگتن از عدنان الزرفی برای نخست‌وزیر شدن تاکید کرد و مدعی شد رای ندادن پارلمان عراق به او و کابینه‌اش باعث عواقب جدی برای عراق است.

تولر در جواب نامه الاعرجی درباره وضعیت مبهم دولت آتی عراق، الزرفی را آخرین فرصت برای عراق دانست و بر ضرورت احترام به آنچه فرآیند قانونی نامزد شدن الزرفی برای نخست‌وزیری عراق خواند تاکید کرد.

پیش از این سفیر آمریکا در بغداد در نامه‌ای تهدید آمیز با مداخله در امور داخلی عراق، در خصوص نامزدی عدنان الزرفی برای سمت نخست‌وزیری سخن گفت.

این در حالی است که یک عضو پارلمان عراق امروز تاکید کرد با توجه به حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال عراق در ابطال عضویت یک قاضی این دادگاه، به خودی خود رئیس جمهور مجبور به پس گرفتن تصمیم خود از نامزدی الزرفی برای نخست‌وزیری عراق خواهد شد.

جنبش جند الامام وابسته به سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) اعلام کرد این جنبش در انتظار فرمان عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و مرجعیت دینی این کشور برای پاسخ به اقدامات نیرو‌های آمریکایی در این کشور است.

۸ گروه وابسته به الحشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای خطاب به نظامیان آمریکایی، موضع خود را درباره ادامه حضور آن‌ها در عراق با وجود مصوبه اخیر پارلمان این کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
س ص ح پ ق
۰۱:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
پس عراق یک محله از واشنگتن امریکا است .
" الاعرجی " یک جاسوس امریکای است . برای " الزلفی " از سفیر تروریست امریکا کمک میگیرد ، مرگ بر مسئولین زن صفت که پوی مردانگی در وجودشان نیست .