سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

وضعیت تالاب‌ها در خوزستان مطلوب است

محمد جواد اشرفی در جریان بازدید از تالاب هورالعظیم گفت: وضعیت تالاب‌ها در خوزستان به برکت بارش باران طی پارسال مطلوب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جریان بازدید از تالاب هورالعظیم درخصوص وضعیت تالاب‌های استان گفت: با توجه به بارش‌های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب، وضعیت فعلی تالاب‌های خوزستان مطلوب است.

او افزود: تالاب‌ها به دلیل نقش کارکردی در معیشت و اقتصاد تالاب‌نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی‌شان به زنده ماندن تالاب‌ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

اشرفی اظهار داشت: با توجه به نزولات جوی امسال و سال آبی گذشته، اعمال مدیریت در تامین حقابه وحفظ و نگهداشت آب تالاب‌ها، میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تالاب میانگران در ایذه امسال بصورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

اشرفی درخصوص تالاب‌های هور العظیم و شادگان ادامه داد: علاوه بر نزولات جوی مناسب، اجرای برنامه‌های مدیریتی آب در این تالاب‌ها باعث شده تا بسیاری از قسمت‌ها که سال‌های قبل، خشک و بعنوان کانون‌های گرد وغبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و باعث شدند تا کانون‌های گرد وغبار در این قسمت‌ها مهار شود.

او در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان افزود: در زمستان سال گذشته تالاب‌های خوزستان پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر بودند و شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان بوده ایم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.