او از آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش به عنوان مصداق عینی آموزش کاربردی نام برد و افزود: کارآفرینی در راستای ایجاد جهش در تولید مهمترین رسالت آموزشهای هنرستانی است.
اسکندری نسب بیان داشت: تقویت هنرستانهای فنی حرفهای و کاردانش ضروری است، زیرا در این هنرستانها نیروهای کار دانش محور پرورش مییابند که در آینده گردانندگان اصلی چرخههای اقتصادی کشور خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تولید روزانه ۱۳ هزار ماسک و ۷۵۰ دست لباس پزشکی در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا گفت: شعار "آموزش همراه با تولید" مهمترین راهبرد ما در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش استان است.
او گفت: باید راهبرد اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ((تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا)) که برگرفته از سند تحول بنیادین است در سال ۹۹ در تمامی برنامهها و فعالیتهای حوزه کاری خود مد نظر قرار دهیم.
او در تبیین شعار راهبردی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است که تکریم و مدیریت بهینه این سرمایه گرانبها لازمه پویایی و کارآمدی مدارس است.
اسکندری نسب با بیان اینکه معلم نقطه ثقل آموزش و پرورش است عنوان کرد: مدیریت و ساماندهی بهینه نیروی انسانی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای اتقاء کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه تمامی فعالیتها و برنامههای آموزش و پرورش استان نام برد و تاکید کرد: اجرای سند تحول بنیادین اولویت اصلی آموزش و پرورش کشور است لذا برای اجرای کامل آن همه باید با تعامل، همدلی و هم افزایی تلاش کنیم.
انتهای پیام/س