سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری بیش از ۵۰۰ هزار نفر در مبادی ورودی و خروجی استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح، ۵۷۵ هزار و ۶۶۱ نفر در طرح پایش کرونا، از سوی جمعیت هلال احمر یزد غربالگری و تب سنجی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ۲۵ پایگاه فعال در سطح استان یزد و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها انجام گرفت.

او با اشاره به حضور تیم‌های امداد و نجات در ۲۵ ایستگاه بازرسی طرح سلامت، افزود: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان یزد از تاریخ ۹ اسفند ماه ۹۸، تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محور‌های ورودی و خروجی استان، شهرستان‌ها و راه آهن و ترمینال با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان استقرار یافتند.

حرازی زاده با اشاره به این‌که ۲۴۴ هزار و ۳۸ خودرو سواری در محور‌های مواصلاتی استان یزد تب سنجی و غربالگری شدند،گفتکرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده ۵۷۵ هزار و ۶۶۱ نفر غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد ۸۳۳ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.

او ادامه داد: از تاریخ ۹ اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون، مجموعه غربالگری در تمام پایگاه‌های هلال احمر در سراسر استان غربالگری به وسیله ۶۵۱ تب سنج روز انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: مهم‌ترین هدف تیم‌های امداد و نجات، تب سنجی و هشدار‌های لازم به شهروندان در جهت ممانعت از سفر است.

او بیان کرد: ۲۶۲ نفرروز از پرسنل هلال احمر و ۱۵۹۶ نفر روز از اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان آموزش دیده تحت عنوان تیم‌های اجرایی با ۳۰۷ دستگاه روز خودرو امدادی و کمک دار تمام استان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

حرازی زاده افزود: با کمک‌های مردم نوع دوست و داوطلبان خیر هلال احمر استان یزد اقلام بهداشتی از قبیل ۸ هزار و ۵۲۳ عدد ماسک، ۱۶۰۰ جفت دستکش، ۳۶۲۴ عدد گان، ۲۳۳۹ عدد پاپوش، ۱۴۵۸ عدد کلاه، ۴۰ تیوپ ژل ضدعفونی، ۱۵۴۰ لیتر مایع ضدعفونی و ۴۰ لیتر ماده شوینده و ۶۶۸ ثوب لباس محافظت شخصی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از عموم مردم استان خواست؛ به منظور ریشه کنی ویروس کرونا در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهر‌ها و جاده‌ها خودداری کنند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.