سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسک‌های پزشکی قیمت مصوب دارند

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فقط ماسک‌های دارای کاربرد پزشکی شامل انواع "سه‌لایه، ان ۹۹ ، ان ۹۵ و اف. اف. پی که برخی از آن‌ها در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند دارای قیمت مصوب هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا شجاعی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحد‌های صنفی حق فروش ماسک‌های با کاربرد پزشکی را ندارند.

او ادامه داد: داروخانه‌ها اگر ماسک‌های پزشکی را بالاتر از قیمت مصوب به فروش برسانند مرتکب تخلف شده‌اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ماسک‌های پزشکی دارای شبکه عرضه مشخص هستند بنابراین چنین ماسک‌هایی پس از تولید فقط تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده و با سیاستگذاری از سوی همان دانشگاه بین مراکز درمانی و سپس داروخانه‌ها توزیع می‌شوند.

شجاعی افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از افزایش نیاز به ماسک برای مصارف عمومی، به یک سری از واحد‌های صنفی و صنعتی مجوز تولید ماسک با مصرف عمومی را داده است.

او ادامه داد: ماسک‌های با مصارف عمومی "قیمت مصوب" ندارند و نرخ آن‌ها بر اساس قیمت تمام شده تولید با احتساب سود قانونی فروشنده محاسبه می‌شود لذا نرخ عرضه این نوع از ماسک در بازار دارای قیمت‌های متفاوت است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای نظارت بر قیمت عرضه ماسک‌های دارای مصارف عمومی، نرخ تمام شده تولید آن به اضافه سود قانونی فروشنده محاسبه می‌شود و در صورت بالاتر بودن نرخ آن از این آنالیز محاسبه‌ای، با افراد متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.