سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای خون توسط ۴۸ هزار نفر در کرمانشاه طی سال گذشته

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای خون توسط ۴۸ هزار نفر در کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به مراجعه ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر به مرکز انتقال خون استان در سال گذشته، گفت : از این تعداد حدود ۴۸ هزار نفر موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما شدند.

او گفت : از این تعداد بیش از ۴۵ هزار نفر اهدای خون داشته، ۱۱۷۰ مورد اهدای پلاکت و ۱۵۰۹ مورد نیز اهدای پلاسما داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: از مجموع اهدا کنندگان استان در سال گذشته ۹۴.۵ درصد مرد و ۵.۵ درصد زن بودند.

صالحی فربا اشاره به کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷، گفت: بخشی از این کاهش ناشی از شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن کاهش مراجعه اهداکنندگان بود.

او با بیان اینکه نوروز امسال هم وضعیت اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به نوروز سال گذشته کمتر شده، گفت: عملا در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون در استان به نصف رسیده و این امر می‌طلبد مردم توجه جدی‌تری به بحث اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه تعداد مراجعات باز هم کمتر می‌شود و نیاز داریم تا پیش از شروع ماه مبارک حجم مناسبی از خون ذخیره کنیم و درهمین راستا از مردم می‌خواهیم تا دراین روز‌های باقی مانده به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

صالحی فر گفت: ذخیره پلاکت خون نیز تا سه روز امکان پذیر است و برای داشتن پلاکت افراد باید اهدا کننده مستمر بوده و مراجعه همیشگی داشته باشند.

او گفت: خوشبختانه با فرهنگ سازی صورت گرفته سال گذشته رشد خوبی در بحث اهدای پلاکت داشتیم و اهدای این فرآورده با رشد ۴۷ درصدی همراه بود، همچنین اهدای پلاسما دراستان نیز سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

صالحی فر با بیان اینکه همه گروه‌های خونی مورد نیاز است، از همه افراد خواست تا اهدای خون را یک کار ضروری دانسته و برای نجات جان بیماران نیازمند خون در روز‌های مانده تا ماه مبارک رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

او گفت: در حال حاضر نیرو‌های انتقال خون پای کار بوده و حتی در روز‌های تعطیل نیز آماده پذیرش مراجعان هستند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.