سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبگیری بند‌های خاکی بردسکن در بارندگی‌های اخیر

رئیس اداره منابع طبیعی بردسکن گفت: در بارندگی‌های اخیر، از ۱۵ بند خاکی موجود در این شهرستان، بیشتر آن‌ها آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد یاری رئیس اداره منابع طبیعی بردسکن گفت: از تعداد ۱۵ بند خاکی موجود در شهرستان، اکثریت آن‌ها آبگیری شده و بند‌های خاکی نوبهار، سربرج، علی آباد کشمر، خنجری و علی بیگ و بند سنگ ملاتی تنگل ارغوان، بیشترین سهم آبگیری را داشته اند که در حال حاضر ذخیره آب پشت این بند‌ها یک میلیون و دویست هزار متر مکعب می‌باشد.


او با اشاره به اینکه وسعت ذخیرگاه مذکور، حدود ۴۰۰۰ هکتار است، ادامه داد: در این ذخیرگاه توسط اداره منابع طبیعی، اقداماتی نظیر بند گابیونی و سنگ ملاتی به همراه حفاظت و قرق آن انجام گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی بردسکن با بیان به اینکه بارندگی‌های اخیر، هیچ گونه خساراتی به سازه‌های احداثی این اداره وارد نکرده است، گفت: این بارندگی ها، آبگیری بند‌های خاکی، سنگ ملاتی و پشته‌های پخش سیلاب را در پی داشته است.

محمدیاری افزود: ذخیرگاه تنگل ارغوان، یکی از مناطق بکر و دست نخورده با قابلیت گردشگری است که در آن، گونه‌های گیاهی ارغوان، بنه، بادامشک، نوروزک، درمنه کوهی و گونه‌های گیاهی دارویی نظیر کما، وشا، زیره سیاه، بابونه رومی وجود دارد که در اوایل اردیبهشت ماه، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

انتهای پیام//ف. ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.