سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی دو هزار نفر افراد تب دار مشکوک به کرونا در مبادی های خراسان رضوی

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: دو هزار نفر افراد تب دار مشکوک به کرونا تا پایان روز ۱۴ فروردین در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی شناسایی شدند.

مجتبی محمودی سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: از ابتدای اجرای طرح، طبق آخرین آمارگیری انجام شده، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۲۸ نفر افراد تب دار مشکوک به کرونا تا پایان روز ۱۴ فروردین در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی شناسایی شدند.

او ادامه داد: در ۵۵ پایگاه فعال در سطح استان و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی در حال اجرا است و فعالیت ایستگاه‌های امدادی هلال احمر تا پایان رفع کامل آلودگی زیستی در استان ادامه خواهد داشت.
 
سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱۲ هزار و ۹۵۶ خودرو در محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی تب سنجی و غربالگری شدند، گفت: طبق آخرین آمارگیری انجام شده تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه یک میلیون و ۸۱ هزارو ۸۲۸ نفر غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد ۱۸۸۹ نفر دارای تب بوده و تعداد ۷۱۷ نفر به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.

محمودی افزود: با کمک‌های مردم نوع دوست و داوطلبان خیر هلال احمر خراسان رضوی اقلام بهداشتی از قبیل ۱۷۴ هزار و ۵۵۴ عدد ماسک، ۲۳ هزار و ۴۴۱ جفت دستکش، ۱۷۷۳ تیوپ ژل ضدعفونی و ۱۸ هزارو ۸۱۶ بطری مایع ضدعفونی و ۱۲ هزارو ۳۷۶ لیتر ماده شوینده توزیع شد.

او تصریح کرد: طبق دستور دبیرکل جمعیت هلال احمر پایان ماموریت هلال احمر در طرح غربالگری و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها در کشور عصر روز دوازدهم فروردین ماه اعلام شد که البته در خراسان رضوی این پایگاه‌ها تا زمان وجود نیاز و با هماهنگی استانداری دایر است.

انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.