سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در کرمان

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشتیم که مجموعاً تعداد فوت شدگان مبتلا به کووید_۱۹از ابتدای این اپیدمی ۳۳ مورد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سه مورد دیگر از آزمایشات کرونا در استان کرمان مثبت شدند که از این تعداد دو مورد خانم و یک مورد آقا بوده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن ۳ تست کووید_۱۹ مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان به ۲۸۵ مورد رسیدند.

او افزود: موارد مثبت شده جدید مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، جیرفت و رفسنجان هستند، درست است که امروز تعداد موارد مثبت کم بوده است، اما این نشان می‌دهد که ویروس همچنان در گسترش است و ما در سیر نزولی در گسترش و انتقال این ویروس داریم.

شفیعی بیان داشت: تاکنون ۱۷۸ مورد مرخص شدند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی داشتیم که مجموعاً تعداد فوت شدگان مبتلا به کووید_۱۹از ابتدای این اپیدمی ۳۳ مورد است.

او تصریح کرد: مواردی که مثبت شده اند در این موارد اکثراً کسانی هستند که یک مورد از اعضای خانواده طی هفته‌های گذشته دارای علایم بوده و به بیمارستان مراجعه کرده و تستش مثبت شده و همه این‌ها نشان می‌دهد که ویروس در خانه و خانواده در حال گسترش است.

شفیعی گفت: کسانی هم که به خاطر کار مجبورند به بیرون از خانه بروند حتماً به نکات بهداشتی توجه داشته باشند، بهتر است به گندزدایی منازل توجه ویژه‌ای داشته باشیم، کابینت‌ها و دستگیره‌های در و .. بهتر است روزی یک الی دو بار گندزدایی شوند.

شفیعی توصیه کرد: کسی که از بیرون به داخل منزل می‌آید بهتر است کفش خود را در ابتدا در آورده، دست‌ها را با آب و صابون شسته و سپس لباس‌ها را تعویض کند و دوباره با آب و صابون دست‌ها را شسته بعد با خیال راحت در منزل باشد. سوئیچ ماشین و دسته کلید هم بهتر است از همان بدو ورود در جایی آویزان شود و به داخل منزل آورده نشود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
شهره
۱۰:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
فقط خدا بدادمون برسه این بیست روز که تعطیل بود از این به بعد مشکلاتمون شروع میشه راهش فقط تولید واکسن کروناست
ستایش
۰۲:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
در شهرستان جیرفت چند نفر مبتلا ب کوید ۱۹ هستند
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
3 نفر