سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۱۳هزار خدمت روانشناختی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۳ هزار خدمت روانشناختی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در حوزه این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار بیماری کرونا و ابتلای جمعیت قابل توجهی از یک کشور در یک بازه زمانی کوتاه و قرار گرفتن در یک وضعیت همه گیری جهانی، معمولاً آسیب‌های مستقیم بیماری بیشتر مشاهده می شوند.‌

او ادامه داد: عوارض روانشناختی بخش قابل ملاحظه‌ای از این پیامدها ی شایع بشمار می‌روند که شباهت‌های زیادی با پیامدهای پس از وقوع حوادث طبیعی دارند و باید در نظر داشت که در چنین شرایطی، افرادی که از قبل دچار انواع اختلالات اضطرابی بوده و یا تحت درمان هستند، ممکن است در شرایط فعلی نیز دچار تشدید علائم بیماری خود شوند و یا حتی به دلیل شرایط به وجود آمده و اقدامات توصیه شده، در تهیه و مصرف داروهای خود دچار مشکل شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گفت: این در حالی است که بروز طیفی از علائم اضطرابی مانند اختلالات وسواسی جبری با مضمون بیماری نوپدید، اضطراب فراگیر، اضطراب خود بیمارانگاری و همچنین اضطراب‌های پس از حادثه به دنبال شنیدن اخبار بد نیز در برخی از افراد بروز پیدا می‌کند.

فرهمند ادامه داد: در همین راستا و با در نظر گرفتن ضرورت پاسخگویی به نیاز عموم جامعه در زمینه اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف بیماری کرونا، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای انجام خدمات روانشناختی تعداد ۱۲ کارشناس روانشناسی به مجموعه کارشناسان پاسخگویی سامانه ۴۰۳۰ از تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ اضافه شد.

او گفت: این سامانه از دو طریق نیازهای مخاطبین پاسخ می‌دهد. یک شیوه استفاده از پیام‌های صوتی است که تماس گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ می‌تواند با استفاده از کلید ۳ به لیستی از پیام‌های صوتی دست یابد که براساس نیاز خود می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه گفت: شیوه دیگر خدمت رسانی به مخاطبان از طریق سامانه است که تماس گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ می‌تواند با استفاده از کلید ۸ به کارشناسان روانشناس در پشت خط هستند، متصل شود و ضمن بیان سوالات یا مشکلات احتمالی خود از خدمات این حوزه بهره مند شود.

فرهمند ادامه داد: همکاران سامانه ۴۰۳۰ همه روزه ازساعت ۸ تا ۲۴ آماده مشاوره روانشناسی و پاسخگویی به شهروندان درباره بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام//م.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.