یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به پیشنهاد مطرح شده از سوی شورای شهر تهران درباره حذف برخی از ایستگاههای میانی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) پس از پایان تعطیلت نوروز به منظور کاهش حجم تردد شهروندان و قطع زنجیره کرونا گفت: ما در مدیریت شهری با اجرای این دست از پیشنهادها مخالف هستیم، زیرا منافع عموم شهروندان در آن لحاظ نشده است.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: مدیریت شهری همواره در تلاش است تا دسترسی مردم به ایستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از درب منازل آنها راحت و کوتاه باشد و حالا با مطرح شدن این دست پیشنهادها چرا باید همه شهروندان به ایستگاههای حمل و نقل عمومی دسترسی نداشته باشند و استفاده از این ناوگان به نقطه دیگری مراجعه کنند؟
بیشتر بخوانید: حذف ایستگاه های میانی خطوط حمل و نقل عمومی برای مقابله با کرونا
حجت با اشاره به مشاغل خدماتی و اقشار کم در آمد جامعه گفت: همه افراد خودرو به همراه راننده در اختیار ندارند که آنها در محلها مورد نظر و دلخواه سوار و پیاده کند و شما تصور کنید اگر بخواهیم دسترسی یک کارگر نانوایی را به ناوگان حمل و نقل عمومی محدود کنیم تمام در آمد ماهیانه او باید صرف هزینه ایاب و ذهاب با استفاده از تاکسی سرویس شود.
او در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش سرفاصله سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد تراکم جمعیت و ادامه زنجیره شیوع کرونا نیستیم، گفت: تنظیم سر فاصله حرکت و سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از هنرهای مدیریت شهری است تا بتواند از این طریق به گونهای عمل کند که نه قطار و اتوبوسی خالی از مسافر باشد نه به دلیل اقزایش سر فاصله حرکت قطارها تراکم جمعیت داشته باشیم.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: با رصد لحظه به لحظه وضعیت حمل و نقل عمومی در روز ابتدایی پایان تعطیلات به طور حتم تدابیری اتخاذ میشود که در هیچ کدام از ایستگاههای ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد تراکم جمعیت نباشیم.
پیش تر زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خبر از ارائه پیشنهادی در شورای شهر تهران داد که در آن به تعطیلی تعدادی از ایستگاه های میانی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا اشاره شده بود.
انتهای پیام/