سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل رشد ویروس کرونا با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به کنترل روند رشد فزاینده شیوع کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند گره گشای مشکلات معیشتی مردم وتعطیلی کسب و کار‌ها خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نشست کمیته استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم عزیز ایران در این روز با رای قاطع خود سرنوشت مهمی را برای کشورمان به رهبری امام خمینی (ره) رقم زدند.

او ضمن تشکر از پزشکان و کادر درمانی افزود: همه درحال تلاش برای فراهم کردن شرایطی مطلوب و بازگرداندن سلامت به جامعه هستند افزود: هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا وجود دارد، به یاری خدا نتایج مطلوبی را در آینده خواهیم داشت.

خدادادی به کنترل رشد فزاینده روند شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و بیان داشت: این امر با همکاری و همیاری مردم امکانپذیر شده و براساس آمار پارسال، میزان ورودی به استان قم ۱۷۵هزار خودرو بوده که امسال به ۳۵ هزار خودرو کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی تردد در استان خوزستان اظهار کرد: نیاز به تلاش جدی و همکاری تمام آحاد مردم داریم، اگر تنها ۲۰ درصد جامعه تلاشی برای کنترل شیوع این ویروس نداشته باشند و به نکات بهداشتی توجه نکنند مشکلی حل نخواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: با توجه به تلاش وزارت بهداشت، همکاری مردم و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شرایط کشور ما نسبت به کشور‌های دیگر بهتر است و به حالت پایدار نزدیک می‌شویم.

خدادادی اظهار داشت: در حال حاضر اولویت اول ما کرونا است، اما اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جزء اولویت‌های بعدی ما خواهد بود و اولویت‌های اجتماعی دیگری جایگزین آن خواهد شد.

او بیان کرد: افرادی که شغل آن‌ها در این ایام تعطیل شده با مشکل مواجه هستند، به این منظور پیشنهاد می‌شود در روز‌های آتی با لحاظ کنترل شرایط انتقال بیماری و در نظر گرفتن مشکلات معیشتی و تعطیلی مشاغل مختلف طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند به اجرا درآید. فاصله گذاری هوشمند با کارشناسی لازم میتواند راه گشای شرایط این روز‌های کشور باشد، همچنین پیشنهاد می‌شود قرارگاهی برای شناسایی افراد آسیب دیده از این بحران تشکیل شود. ماهیگیران هندیجانی، کارگران روز مزد و خیلی افراد دیگر درحال حاضر بیکار هستند.

او افزود: در کشور‌های دیگر بودجه‌های زیادی را به اقتصاد خود تزریق کرده‌اند تا این خلاء ایجاد نشود، اما در کشور ما با توجه به تحریم و شرایط سختی که وجود دارد شاید دولت در تنگنا باشد، اما بنا است تا اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.