سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات استان سمنان در سال رونق تولید ۱۱ برابر واردات بود

مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: طبق آمار سال ٩٨، صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود و این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی سعدالدین، مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: ۲۶۸ هزار و ۴۲۳ تن کالا به ارزش بیش از ۲۳۹ میلیون دلار در سال رونق تولید از گمرک استان سمنان به دیگر کشور‌های جهان صادر شد.

او افزود: صادرات کالا از استان سمنان در سال رونق تولید، ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشت.

مدیر کل گمرک استان سمنان تصریح کرد: مقصد کالا‌های صادر شده از گمرک این استان در سال ۹۸ از ۳۵ به ۴۸ کشور جهان افزایش یافت.

سعدالدین ابراز داشت: این میزان صادرات توسط ۱۱۵ شرکت و شامل ۱۲۸ قلم کالا از جمله انواع شوینده ها، شمش سرب، کرک، مصالح ساختمانی، کولر آبی، قطعات فلزی و الکترونیکی است.

سعدالدین با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی وزن کالا‌های صادر شده از گمرک استان سمنان، خاطرنشان کرد: این آمار نشان از افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی دارد.

او اظهار کرد: سال گذشته، ۲۲ هزار و ۴۰۳ تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گمرک استان سمنان ترخیص شد.

مدیر کل گمرک استان سمنان ادامه داد: این کالا‌ها از ۲۰ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، امارات، هلند، جمهوری کره و لهستان به استان سمنان وارد شد.

سعدالدین تصریح کرد: کالا‌های وارداتی از نظر وزن ۶۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۸۹ درصد افزایش داشت و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی ۲ هزار و ۷۴۶ دلار بود.

او افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۴۴ پرونده به ارزش بیش از ۱۷۷ میلیارد ریال با ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم وزن مظنون به قاچاق کشف شد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.