سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ اثر در زنجان ثبت ملی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از ثبت ۲۲ اثر این استان در فهرست آثار ملی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان  افزود: پروند‌هایی در حوزه آثار ملموس، منقول، غیرمنقول و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که ۳ مورد آن جزء آثار نا ملموس، ۵ مورد آثار منقول، ۷ مورد آثار غیرمنقول، ۴ مورد آثار طبیعی و ۴ مورد حریم بودند.

او اظهارکرد: مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیر منقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و ۴ اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است. ‏ بنا‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی از این پس توسط اداره کل میراث فرهنگی زنجان حفاظت می‌شوند.

ارجمند با بیان اینکه بنا‌های تاریخی و آثار طبیعی با ثبت در فهرست آثار ملی مشمول قوانین حفاظتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرند، افزود: بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده در فهرست ملی آسیب وارد کند تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان با یک اثر ثبت جهانی، ۸۴۷ اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری گردشگری محسوب می‌شود. امیدواریم تا پایان سال ۹۹ با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان امسال پرونده‌های بیشتری تهیه و به ثبت برسد.
 
 
انتهای یپام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.