سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد چشمگیر فروش شرکت هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا

شرکت فناوری هوآوی اعلام کرد با وجود تحریم‌های آمریکا توانسته است میزان فروش خود را در سال ۲۰۱۹ ارتقا دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت چینی هوآوی روز سه شنبه اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ با وجود تحریم‌های آمریکا فروش این شرکت با افزایش ۱۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین بنا به اعلام مقامات شرکت هوآوی سود این شرکت با رشد ۲۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به ۹ میلیارد دلار رسید. مقامات شرکت فناوری هوآوی اعلام کردند برغم فشار‌ها و تحریم‌های خارجی، کسب و کار این شرکت همچنان پابرجا و استوار است.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای قانونی، استفاده از دارایی صندوق فدرال را برای خرید تجهیزات از شرکت‌های ارتباطی نظیر هوآوی که به ادعای مقامات آمریکایی، تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می‌شود، ممنوع اعلام کرد.

آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت هوآوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در آمریکا را وادار کرد تامین‌کننده دیگری برای تامین تجهیزات مخابراتی خود بیابند. متحدان کلیدی اروپایی آمریکا به ویژه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد ندارند مانع از مشارکت هوآوی در شبکه G۵ آن‌ها شوند و تنها محدودیت‌هایی برای این شرکت در نظر می‌گیرند.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا‏، کشور‌های اروپایی را که با شرکت هوآوی چین برای راه اندازی شبکه G۵ همکاری می‌کنند، به قطع همکاری اطلاعاتی تهدید کرده بود.

واشنگتن از مدت‌ها پیش بر کشور‌های اروپایی اعمال فشار می‌کند تا این کشور‌ها در شبکه G۵ آینده خود از تجهیزات شرکت هوآوی به دلیل آنچه وجود «خطر جاسوسی» خوانده، استفاده نکنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.