سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین نهاده‌های کشاورزی در کردستان

معاون زراعت جهاد کشاورزی کردستان از تأمین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز برای کشت محصولات بهاره از جمله کود، بذر و سم دراستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدصالح احمدی معاون زراعتجهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به برنامه ابلاغی امسال باید ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان زیر کشت محصولات بهاره برود.

او افزود:تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی استان کردستان زیر کشت محصولات بهاره از جمله عدس، نخود و گلرنگ رفته است.

احمدی با اشاره به تأمین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز برای کشت محصولات بهاره از جمله کود، بذر و سم افزود: تاکنون ۲۵ تن بذور اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

او با بیان ۶ هزار و ۷۵۰ تن کود اوره به منظور مصرف سرک مزارع گندم و جو در حال حمل به استان است افزود: ۲۰۰ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی علف کش و حشره کش نیز برای مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن خریداری و آماده تحویل به کشاورزان است.

معاون زراعت جهاد کشاورزی کردستان همچنین با اشاره به اینکه امسال ۶۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات پاییزه رفته است گفت: برای تولید مناسب و افزایش عملکرد باید تغذیه گیاهی متعادل، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات سن و محلول پاشی مزارع مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.