سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاطره جالب عضو تیم ملی وزنه‌برداری از عید نوروز

مسعود چترایی عضو تیم ملی وزنه‌برداری درباره شرایط خود در عید نوروز توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود چترایی وزنه‌بردار کشورمان در آستانه ۳۰ سالگی همچنان برای پوشیدن دوبنده تیم ملی تلاش می‌کند. آخرین روز‌های سال ۹۸ را هم در رکوردگیری تیم ملی شرکت کرد و حالا از خداحافظی موقت با تخته وزنه‌برداری صحبت می‌کند. گفت‌وگویی متفاوت با چترایی انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

*بهترین و بدترین اتفاق ورزشی برای مسعود چترایی در سال ۹۸ چیست؟

رفتن به رقابت‌های آسیایی، اتفاق خوب، اما مصدومیتی که پیش از رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ رخ داد، یک اتفاق خیلی بد برای من محسوب می‌شود. بعد از بازی‌های آسیایی خیلی تمرین کردم تا در جهانی مدال بیاورم و رکوردهایم را هم بیشتر کرده بودم. اما آسیب‌دیدگی بد موقع، باعث شد تا رقابت‌های جهانی را از خانه تماشا کنم.

*در پایان سال ۹۸ چه نمره‌ای به خودت می‌دهی؟

اگر بخواهم از ۲۰ به خودم نمره بدهم، خودم را رد می‌کنم. از لحاظ نتیجه‌گیری اصلا نمره خوبی به خودم نمی‌دهم. اگر از لحاظ تلاش کردن بخواهم به خودم نمره بدهم، انصافا کم نگذاشتم. اما باید بگویم حتی نصف انتظار خودم را هم برآورده نکردم.

*مهمترین هدف شما در سال ۹۹ چیست؟

استراحت مطلق. شاید لازم باشد یک مقطع خیلی کوتاه از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کنم. در سال ۹۹ به غیر از رقابت‌های آسیایی و البته المپیک که من در آن شرکت نمی‌کنم، رقابت دیگری وجود ندارد. اگر هم قرار باشد رقابتی باشد، بازی‌ها قهرمانی جهان است که شاید تا انتهای سال برگزار نشود. با توجه به همین موضوع، کمی باید به زندگی توجه بیشتری داشته باشم. چندین بار درباره رقم پایین قرارداد‌ها در لیگ وزنه‌برداری صحبت کردم و باید به مخارج زندگی توجه بیشتری داشته باشم. من متاهل هستم و باید فکر و شغلی برای آینده داشته باشم. عزیزان همشهری، که کاری نکردند و باید پس از چند ماه استراحت در ابتدای سال ۹۹، همزمان با المپیک تمریناتم را دوباره آغاز کنم تا برای سال بعد آماده شوم.

*اگر زمان به عقب بازگردد، کدام رشته را به جای وزنه‌برداری انتخاب می‌کنی؟

باز هم وزنه‌برداری. وقتی با این سن هنوز در وزنه‌برداری باقی مانده‌ام، یعنی عاشق این رشته هستم. با تمام آسیب‌دیدگی‌ها و سختی‌ها، من وزنه‌برداری را دوست دارم.

*دروغ سیزده؟

چیزی به ذهنم نمی‌رسد.

*به مطالعه و یا تماشای فیلم علاقه داری؟

در اردو‌ها فیلم تماشا می‌کنم، اما خیلی وقت برای کتاب ندارم. البته در کودکی اهل درس و کتاب بودم.

*پیام نوروزی مسعود چترایی؟

مردم بیماری جدید را جدی بگیرند و در خانه بمانند. هنوز درمانی برای این بیماری وجود ندارد و به راحتی منتقل می‌شود. مردم در خانه بمانند. من تجربه پزشکی و اطلاعات علمی ندارم که بخواهم مردم را در این رابطه نصیحت کنم. از مردم خواهش می‌کنم در خانه بمانند.

*خاطره به یادماندنی درباره نوروز داری؟

۱۳ به در ۳ سال پیش، سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی بود. دقیقا بعدازظهر آن روز، برای ما تمرین گذاشت. اعصاب همه بچه‌های تیم ملی از این کار انوشیروانی خورد شده بود، اما یکی از سیزده‌به‌در‌های به یادماندنی برای ما شد و به همراه دیگر ملی‌پوشان جوجه خریدیم و در کنار دریاچه آزادی، سیزده خود را به در کردیم. از صبح تا ظهر خندیدیم. هیچ‌وقت این موضوع را یادمان نمی‌رود و بعدازظهر هم سر تمرین رفتیم.

*توصیف شما از عید نوروز؟

نوروز برای ایرانی‌ها یه تجدید قوا است. برای من که این گونه است. نوروز به همه امید می‌دهد. زمستان تمام می‌شود و درخت‌ها شکوفه می‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.