سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقلام بهداشتی مهم‌ترین نیاز عشایر

مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو گفت : مهم‌ترین نیاز این روز‌های عشایر مستقر در مناطق قشلاقی اقلام بهداشتی شامل محلول‌های ضدعفونی، ماسک و دستکش است که متاسفانه تامین آن برای عشایر بسیار سخت و امکان پذیر نیست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهجواد مرادی مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو گفت : با توجه به صعب العبور بودن مناطق اسکان عشایر، تاکنون مورد مشکوکی از ابتلای به بیماری ویروسی کرونا در بین عشایر نداشته ایم، ولی این دلیلی بر این نیست که این جامعه زحمتکش از شر این ویروس ایمن هستندو مهم‌ترین عاملی که می‌تواند عشایر را در برابر این بیماری ایمن کند، مسدود کردن راه‌های عشایری برای جلوگیری از تردد گردشگران و مسافران به مناطق اسکان عشایر است.

او گفت : به منظور جلوگیری از کوچ جامعه عشایری به آن‌ها تاکید شده که فعلا کوچ نکنند و در این رابطه همکاری خوبی را با مسوولان داشته اند.

مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: هشت دستگاه تانکر کار آبرسانی به عشایر منطقه را بر عهده دارند و آرد و نفت و کپسول گاز نیز به منظور حمایت از عشایر بین آن‌ها توزیع می‌شود و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مرادی افزود: از مسوولان می‌خواهیم که در صورت امکان توزیع اقلام بهداشتی را در بین جامعه عشایری به منظور جلوگیری از تردد آن‌ها به داخل شهر انجام دهند و در صورت تردد‌های ضروری آن‌ها نیز برای تامین مایحتاج اساسی از حضور آن‌ها در شهر ممانعت نکنند.

مدیر امور عشایری شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: در مجموع سه هزار خانوار عشایری با حمعیت ۲۰ هزار تن در مناطق قشلاقی قصرشیرین و سرپل ذهاب سکونت دارند که شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند هستند

او افزود: این عشایر که هم اکنون در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا‌های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر هستند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.