سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۷۰ درصدی تردد خودرو در محور‌های استان اصفهان

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت:با توجه به امار‌های پلیس راهور استان اصفهان بیش از ۸۰ درصد از مردم به توصیه‌های مسئولان مبنی بر ممنوعیت ترددهای غیرضروری توجه کرده اند.

سرهنگ جواد درستکار رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت:خوشبختانه با توجه به آمار‌های سازمان پلیس راهور استان اصفهان بیش از ۸۰ درصد از مردم جامعه به توصیه‌ها و نکات لازم مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص پلیس راهور توجه نموده و تنها ۲۰ درصد ازافرادجامعه توصیه‌ها و هشدار‌های سازمان‌های استان را جدی نگرفته اند که قصد داریم تا با اجرای برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازم با توجیح کردن برخی از این افراد بتوانیم نقش مهمی در کنترل و مدیریت کردن ویروس کرونا در سطح جامعه استان اصفهان ایفا کنیم.

او افزود:یکی از اقدامات مهم و موثر پلیس راهور استان در حوزه مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا ایجاد برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ورودی‌های استان اصفهان بوده که این اقدام با همکاری ستاد مبارزیه با ویروس کرونای استان صورت گرفته است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان تاکید کرد:طبق مصوبه پلیس راه استان اصفهان اقدامات و برنامه‌های این سازمان در زمینه جلوگیری از ورود افراد غیر بومی شامل مسافران و گردشگران سراسر کشور به داخل استان اصفهان اجرایی شده است که در نهایت اجرایی چنین اقداماتی باعث کاهش ۷۰ درصدی میزان تردد مسافران نوروزی در محور‌های استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته را به دنبال داشته است.

سرهنگ درستکار ادامه داد:همچنین ایجاد محدودیت‌های لازم برای افراد بومی و محلی که قصد خارج شدن از استان اصفهان را دارنند از دیگر اقدامات پلیس راه استان اصفهان است.

او گفت: طی ۲۴ ساعته گذشته ۳۹۳۴ دستگاه خودروی بومی که قصد خارج شدن از استان اصفهان را داشتند با برخورد و تذکرات لازم پلیس راهور استان به داخل استان بازگشتند و همچنین ۴۷۹۹ دستگاه خودروی غیر بومی که قصد ورود به داخل استان را داشتند با تذکرات لازم از سوی ماموران پلیس راه استان اصفهان راهی شهر‌های خود شدنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان افزود:پلیس راه استان اصفهان بر کلیه محور‌های مختلف استان نظارت دقیق و کامل دارد و با افراد متخلفی که قصد سفر و یا تردد غیر ضروری در محور‌های استان را داشته باشند طبق دستورالعمل پلیس راهور استان اصفهان خودروی ان‌ها به مدت یک ماه توقیف و به مبلغ پانصد هزار تومان جریمه نقدی خواهند شد.

سرهنگ درستکار ادامه داد:درحال حاضر میزان تردد در محور‌های استان اصفهان در مقایسه با چند روز گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته و خوشبختانه میزان تردد در تمامی محور‌های استان اصفهان بسیار کم و روان است.

او یادآور شد:یکی دیگر از اقدامات مهم پلیس استان اصفهان در کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در سطح جامعه شناسایی و پلمپ بیش از ۱۰ مسافرخانه و منازلی که اقدام به پذیرش مسافر کرده بودنند است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در خصوص اینکه محدودیت‌های پلیس راه استان شامل شهرستان‌های استان اصفهان هم خواهد شد یا خیر؟ تاکید کرد:با توجه به اقدامات لازم ستاد مبارزه با ویروس کرونای هر شهرستان پلیس راهور استان اصفهان نیز نسبت به ورود افراد از شهرستان‌های مختلف استان به داخل شهر اصفهان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازمی وضع کرده است.

سرهنگ درستکار ادامه داد:همچنین پلیس راهور استان اصفهان نسبت به افرادی که قصد سفر به مناطق طبیعی و روستایی استان را داشته باشند ورود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او در خصوص اقدامات و طرح‌های پلیس راه استان برای روز طبیعت یادآور شد:با توجه به دستور العمل ستاد مبارزه با ویروس کرونای استان اصفهان به همین منظور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ویژه‌ای ازسوی پلیس راهور استان اصفهان در روز طبیعت برای متخلفان درنظر گرفته شده است.

رئیس مرکز تاطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت: تنها خودرو‌های درمانی و خدماتی می‌توانند در محور‌های استان اصفهان تردد داشته باشند.

سرهنگ درستکار اضافه کرد: انتظار میروند باتوجه به اعلام هشدار‌ها و توصیه‌های لازمی که از سوی مسئولان مربوطه استان ابلاغ گردیده است مردم و افراد جامعه بتوانند با رعایت و توجه به این نکات نقش بسزایی در کاهش شیوع این بیماری ایفا کنند.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهناز
۱۴:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود
دست خبرنگارش دردنکنه