سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۷۰ درصدی تردد در محور‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تردد در محور‌های خراسان جنوبی طی هفته اخیر (۴ تا ۱۰ فروردین ماه) ۷۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بر اساس نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راه‌های استان، تردد در محور‌های استان ۷۰ درصد کمتر شد.

او افزود: این سامانه کاهش ۷۰ درصدی تردد در محور‌های ورودی خروجی استان را نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان می‌دهد که از این مقدار کاهش ۴۸ درصدی مربوط به خودرو‌های ناوگان سنگین جاده‌ای و ۷۴ درصد مربوط به خودرو‌های سواری و وسایل نقلیه سبک بوده است.

جلال زاده  بیان کرد: از میان روز‌های هفته، پنجشنبه و جمعه­ ها روز‌های اوج سفر را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به افزایش حوادث جاد‌های از نوع واژگونی گفت: این تصادفات ۴۷ درصد تصادفات را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده است.

او  مهمترین دلیل واژگونی خودرو‌ها را خواب آلودگی، عدم توجه به جلو از سوی رانندگان برشمرد و گفت:برنامه ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکار‌های سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

جلال زاده از فعالیت ۵۸ ایستگاه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان خبر داد و گفت: امید است با فعالیت این تعداد ایستگاه و رعایت موارد ایمنی توسط مردم شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده­ای در محور‌های استان خواهیم بود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.