سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم از مصرف قارچ‌های خود رو خودداری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مردم خواست تا از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خود رو (وحشی) خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به بارندگی‌های بهاری و ادامه فصل رویش قارچ‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور که معمولا تا اواخر خردادماه وجود دارد به شهروندان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خود رو (وحشی) خودداری کنند.

اسماعیلی افزود: چنانچه قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گیرد، منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی وحتی مرگ می‌شود.

او اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر قارچ‌های خوراکی به میزان کافی در استان تولید و پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.

اسماعیلی افزود: مردم قارچ‌های خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی را در مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.