سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای گونه‌های کمیاب گیاهان دارویی در روستای دزک

در مزرعه‌ای در روستای دزک شهرستان کیار، گونه‌های کمیاب گیاهان دارویی احیا می‌شود.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از مزرعه کشت و پرورش گیاهان دارویی روستای دزک از توابع شهرستان کیار در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اظهار داشت: مزرعه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت هدف یک مزرعه تولیدی از گونه‌های اقتصادی گیاهان دارویی در مراتع بدون شخم و شیار و آبیاری است که الگوی کامل از اقتصاد مقاومتی و کشت‌های حفاظتی در مراتع و پیشگیری از فرسایش خاک است.

او افزود: احیای گونه‌های کمیاب با استفاده از خزانه و کشت نشایی ارقام کمیاب و توسعه در مراتع از مزایای این مزرعه تحقیقاتی می‌باشد.

غریب اضافه کرد: گیاهان دارویی به عنوان یک منبع خدادادی باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر توجه ویژه باید برای حفظ و گسترش آن نیز اهتمام ورزید.

او ادامه داد: امروزه مزایای فراوان گیاهان دارویی و ضرر و زیان محدود آن نسبت به دارو‌های شیمیایی موجب توجه و مصرف بیشتر این گیاهان در جوامع مختلف شده است.

غریب گفت: این مزرعه در ۱۸.۵ هکتار در قالب واگذاری اراضی ملی ماده ۳ در سال ۹۲ شروع شده و با ایجاد پنج نفر اشتغال مستقیم به کشت گونه‌های گیاهی کرفس، موسیر، انغوزه و باریجه اختصاص دارد.

روستای دزک از توابع شهرستان کیار و در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.