بیشتر بخوانید: به صرفه بودن خرید اقساطی مدل جدید سنترا نسبت به مدل قدیمی
شرکت تویوتا در بیانیهای اعلام کرده است که این کامیون بر اساس مدل پروفیای شرکت هینو، به دو پشته سلول سوختی مجهز شده برای مدل بعدی سدانهای سلولی سوخت میرای به همراه مخزن هیدروژن با فشار بالا و بسته باطری لیتیوم یون مجهز خواهد شد. این کامیون برای طی کردن مسافتی حدود ۳۷۰ مایل (۶۰۰ کیلومتر) مناسب خواهد بود. تویوتا، خودروساز ژاپنی میگوید از طریق کاهش وزن جامع، برای اطمینان از ظرفیت بار کافی، گامهایی برداشته میشود که بدیهی است برای نوع کاری که این کامیونها انجام میدهند مهم است.
در حالی که تسلا روی کامیونهای برقی سرمایهگذاری میکند، تویوتا اعلام کرده است که کامیونهای سنگین معمولا برای حملونقل در بزرگراهها استفاده میشوند؛ بنابراین، باید از ظرفیت پیمایش و بارگیری کافی و قابلیت سوختگیری سریع برخوردار باشند.
تویوتا از مدتها پیش وسایل نقلیه سوخت سلولی را به عنوان بهترین وسیله نقلیه سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار داده و این فناوری را کارآمدتر از اتومبیلهای الکتریکی میداند که توسط بسیاری از رقبا به عنوان جایگزین با آلاینده صفر برای خودروهای بنزینی مورد استفاده قرار گرفته است.
انتهای پیام/