سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۲.۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرز‌ها و بازارچه‌ها کرمانشاه

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : در پایان ۱۲ ماهه سال ۹۸، بیش از ۲.۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرز‌های و بازارچه‌های استان به کشور عراق صورت گرفت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهمحسن دارابی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : با شیوع ویروس کرونا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی فعالیت دارد.

او به وضعیت خوب استان از لحاظ تولید مواد ضدعفونی کننده سطح و سطوح و همچنین ضدعفونی کننده دست برپایه الکل اشاره کرد و گفت : ظرفیت تولید ماسک و دستکش را نیز طی هفته جاری بالا خواهیم برد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره‌ای به اقدامات این سازمان در سال ۹۸ داشت و گفت: استان کرمانشاه در پایان سال رونق تولید جزء چند استان ارزان قیمت کشور شد، هر چند اعتقاد داریم قیمت‌ها کمی تند است.

او با اشاره به برگزاری ۱۱۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و معاون اقتصادی استاندار، گفت: احیای ۵۵ واحد صنعتی و معدنی با قیمت ثابت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ماحصل این جلسات بود که بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ شغل را به چرخه استان بازگرداند.

دارابی یکی از دغدغه‌های این سازمان را اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری دانست و گفت: پروژه‌های بیوایمپلنت (انسانی) و بیواتانول، دو تا از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.

او از آماده بودن پروژه بیوایمپلنت برای افتتاح و بهره‌برداری خبر داد و افزود: پروژه بیواتانول نیز در ایام دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انجام بیش از ۸۶۴ مورد بازرسی با همکاری بازرسان اتاق اصناف در کنار قضات تعزیرات حکومتی از دیگر اقدامات سازمان صمت کرمانشاه در سال گذشته بوده که دارابی در این گفتگو به آن اشاره کرد.

او به ثبت سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱۰ میلیون یورویی را در قالب یکی دیگر از موفقیت‌های استان طی سال گذشته عنوان کرد و افزود: ۷۵۰ جواز تاسیس و طرح توسعه با بیش از ۷ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

دارابی افزود: سال ۹۸، پنج مورد پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعتی و معدنی صادر شد که بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

این مسؤول وضعیت صادرات غیرنفتی از مرز‌های و بازارچه‌های استان با توجه به بسته شدن مرز سومار برای مدتی و بحث کرونا و دیگر مشکلات مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در پایان ۱۲ ماهه سال ۹۸، بیش از ۲.۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرز‌های و بازارچه‌های استان به کشور عراق صورت گرفت که این با وجود تمام مشکلات بیانگر توان حوزه تجارت ما است .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.