سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بارش‌های سال زراعی جاری در کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های سال زراعی جاری از اول مهر ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹ در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهعلی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : میانگین بارش‌ها در سال زراعی گذشته از حدود ۶۵۰ میلی متر به نزدیک ۳۸۴ میلی متر در سال زراعی جاری کاهش یافته است.

او گفت : بیشترین کاهش بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را متعلق به گیلانغرب و سومار با ۶۰ درصد و پاوه و قصرشیرین با ۵۹ درصد عنوان کرد.

زوراوند گفت: آمار بارندگی نشان می‌دهد شهر‌های جوانرود و ثلاث باباجانی نیز هر کدام حدود ۵۰ درصد، سرپل ذهاب ۴۸ درصد، اسلام آبادغرب ۴۴ درصد و کرندغرب ۴۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش بارندگی داشته اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه شهر کرمانشاه با ۲۰ درصد کمترین کاهش بارش را داشته است، گفت: سنقروکلیایی با ۲۱ درصد و کوزران با ۳۱ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین کاهش بارندگی قرار دارند.

او از رشد یک درصدی بارش‌های امسال در مقایسه با دوره بلند مدت خبر داد و گفت: میانگین بارش‌های استان در حالی حدود ۳۸۴ میلی متر است که بارش‌های بلند مدت استان عدد ۳۷۹ میلی متر را نشان می‌دهد.

زوراوند با بیان اینکه شهر‌های ماهیدشت با ۴۴ درصد، هرسین با ۳۳ درصد و کرمانشاه با ۲۹ درصد بیشترین افزایش بارش نسبت به دوره بلندمدت را دارا هستند، گفت: بیشترین کاهش نیز متعلق به قصرشیرین و سومار با ۳۷ درصد و گواور با ۲۰ درصد است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پاوه با حدود ۵۱۰ میلی متر بارندگی را به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال زراعی ۹۸-۹۹ معرفی کرد و گفت: ماهیدشت با حدود ۴۶۸ میلی متر، روانسر با ۴۶۶ میلی متر و گواور با ۴۶۳ میلی متر در رده‌های بعدی قرار دارند.

او از سومار با ۱۴۷ میلی متر بارندگی، قصرشیرین حدود ۲۱۵ میلی متر و سنقروکلیایی با ۳۰۵ میلی متر بارندگی به عنوان کم بارش‌ترین شهر‌های استان از اول مهر ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹ یاد کرد.

زوراوند میانگین بارش شهر کرمانشاه را نیز ۴۳۹ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از ۵۵۰ میلی متر بوده ۲۰ درصد کاهش و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.