سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل شیوع بیماری کرونا در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت : شیوع بیماری کرونا در استان تحت کنترل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی امروز در برنامه رادیویی یاز نغمه سی گفت: شیوع بیماری کرونا در استان تحت کنترل است.

 پورمحمدی گفت: تمام دستگاه‌های مسئول به صورت شبانه روزی برای ریشه کن کردن این بیماری در تلاشند.

او با بیان اینکه وضعیت استان آذربایجان شرقی در مقایسه با برخی استان‌های دیگر، حاکی از روندی کنترل شده است، افزود: استان ما از لحاظ آمار مربوط به تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا، رتبه نهم و به لحاظ ابتلا به این بیماری در هر ده هزار نفر، رتبه هفدهم کشور را دارد.

پورمحمدی افزود: البته تحت کنترل بودن بیماری به معنای بازگشت شرایط به حالت عادی نیست و از تمام مردم استان انتظار داریم که همچنان توصیه‌های بهداشتی و درمانی را جدی گرفته و جز در موارد ضروری از منازل خود بیرون نیایند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت آینده بازخوردی از رفتار امروز ماست، افزود: بی توجهی برخی افراد به توصیه‌های بهداشتی و درمانی در روز‌های پایانی سال گذشته و حضور در اماکن پرتجمع باعث شد که افزایش مبتلایان به کرونا را در استان شاهد باشیم.

او از همه مردم استان خواست برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و ریشه کن کردن این بیماری در کمترین زمان ممکن، در روز‌های تعطیل پیش رو در خانه‌های خود بمانند و اصول بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند.

پورمحمدی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، ۲۵ فروردین، دوره پیک این بیماری خواهد بود و به احتمال زیاد، پس از این بازه زمانی، شاهد سیر نزولی بیماری در استان و کشور باشیم، به شرطی که مردم نیز همکاری و رعایت کنند.

او خودمراقبتی و مراقبت اجتماعی را تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا برشمرد و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و ضدعفونی کردن فضا‌های شهری و عمومی نیز در قالب رزمایش دفاع بیولوژیکی و اقدامات شهرداری‌ها در حال انجام است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعطیلات آخر هفته جاری، گفت: انتظار داریم تمام مردم، توصیه‌های بهداشتی و درمانی را جدی گرفته و در روز‌های تعطیل پیش رو از منازل خود بیرون نیایند.

پورمحمدی افزود: تمام پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها و سایر اماکن تفریحی استان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و هرگونه تجمع در اماکن مزبور و برپایی چادر و کار‌هایی از این قبیل، ممنوع است.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان قطعی کرونا در استان، یک هزار و۳۶۵نفر است که از این تعداد ۱۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.