سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود داروی بیماران کرونایی در استان بوشهر وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هیچ کمبودی در خصوص دارو‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یحیی رضایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر یک شنبه بیان کرد: دارو‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا در  دو محموله به صورت کامل تأمین‌ و در همه بیمارستان‌های استان توزیع‌ شده است.

او با بیان اینکه هیچ کمبودی در خصوص دارو‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر وجود ندارد، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته،  محموله جدید هم به زودی وارد استان خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با تشکیل ستاد بحران در سازمان غذا و دارو برای مقابله با کرونا شبانه‌ روز و حتی در روز‌های تعطیل با سازمان در ارتباط هستیم و هر گونه مشکل و کمبودی گزارش می‌شود.

رضایی افزود: تاکنون بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل، ۲۰۰ هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی در اندازه‌های گوناگون و ساخت شرکت‌های تولیدی مختلف داخلی و خارجی، بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و N ۹۵ و همچنین ۱۰ هزار بسته دستکش ۱۰۰ تایی لاتکس تأمین و در بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان توزیع‌شده است.

او عنوان کرد: در داروخانه‌های استان بوشهر کمبود اقلامی مانند ژل و محلول ضدعفونی‌کننده وجود ندارد و از تولیدات کارخانه‌های داخل و خارج استان مقدار مورد نیاز تأمین‌ شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد:به منظور تأمین نیاز ماسک مورد نیاز استان بوشهر کارگاه‌های مختلف ایجاد شده است که با رعایت استاندارد‌های لازم اقدام به تولید و عرضه ماسک در استان کرده‌اند.

رضایی افزود: با توجه به نیاز به دستکش‌های یکبار مصرف برای عموم مردم، مجوز‌های لازم برای تولید دستکش‌های یکبار مصرف به یکی از شرکت‌های تولیدی استان بوشهر در شهرک صنعتی بوشهر داده شده است.

او گفت: افرادی که در منزل و محلی که آب و صابون وجود دارد، می‌توانند دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه به صورت کامل شستشو دهند و ضدعفونی کنند، هیچ نیازی به محلول و یا ژل شستشو ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: افراد برای ضدعفونی سطوح می‌توانند از محلول آب و وایتکس به میزان ۱ به ۹ استفاده کنند و پس از مصرف در محیط‌های بسته در و پنجره‌ها را باز بگذارند تا محلول به صورت کامل خشک شود.

 رضایی عنوان کرد: از مردم خواهشمندیم از مصرف خوراکی الکل اتانول به‌شدت پرهیز کنند، زیرا هیچ تأثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان آن ندارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.