سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصناف در بستن مغازه‌هایشان خودجوش عمل کرده‌اند

رییس اتاق اصناف کرمانشاه با اعلام اینکه اکثر اصناف در بستن مغازه‌هایشان به صورت خودجوش عمل کرده‌اند؛ گفت : متاسفانه همچنان عده کمی هستند که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا مغازه‌هایی که همکاری نکنند تا یک ماه پلمب می‌شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا سلیم ساسانی رییس اتاق اصناف کرمانشاه پراکندگی صنوف در کل بازار کرمانشاه را یکی از مشکلات کنترل بازار دانست و گفت : با اینکه مجبور به پلمب کردن برخی از مغازه ها شده ایم اما باز عده ای اقدام به باز کردن پلمب کرده اند.

او از بسته شدن ۷۰ درصد بازار و ۹۰ درصد پاساژها از جمله پاساژ ارگ با ۴۲۰ مغازه خبر داد و گفت : قاعدتا صنوفی که با معیشت مردم سر و کار دارند بسته نخواهند شد.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه از اضافه شدن نام نان برنجی فروشی ها به صنوفی که باید بسته شوند اشاره کرد وگفت: همچنین قنادی ها و رستوران ها نیز باید کار و کاسبی شان را در این ایام تعطیل کنند.

 ساسانی در خصوص دستورالعمل بسته شدن رستوران ها انتقادی داشت و گفت: طبق دستورالعمل غذاهای بیرون بر تعطیل نیستند اما رستوران ها باید تعطیل باشند که به این بهانه رستوران ها تعطیل نمی کنند و ادعا می کنند که فقط غذا به بیرون می فرستند.

او در خصوص مجوز باز بودن مراکز تعمیر خودرو نیز انتقاد داشت و گفت: وقتی مطابق دستورالمعمل مغازه های لوازم یدکی خودرو باید تعطیل باشند دیگر باز بودن مراکز تعمیر خودرو معنایش را از دست می دهد و لازم است این مراکز نیز به لیست ممنوعه اضافه شوند.

ساسانی با گلایه از وضعیت بازار دست فروشان آخر مسکن و دولت آباد گفت: وظیفه نظارت بر دست فروشان از عهده اتاق اصناف خارج و بر عهده شهرداری است که لازم است برای این افراد تصمیم گیری و مکان خاصی برای آنها تعیین شود.

رییس اتاق اصناف استان با اشاره به بسته بودن بازار اسلامی گفت: انصافا بیشتر اصناف به صورت خودجوش مغازه هایشان را تعطیل کرده اند و در این خصوص جزو استان های پیشرو در کشور هستیم.

هرچند ساسانی استفاده از قوه قهریه و پلمب مغازه ها را آخرین راهکار عنوان و بر خودجوش بودن جو روانی بازار تاکید کرد؛ اما نسبت به آن عده از افراد که در برابر قانون ایستادگی می کنند نیز هشدار داد که پلمب کردن مغازه ها با کمک نیروی انتظامی از امروز شروع شده است.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی اتاق اصناف و پراکندگی بازار، اولویت رسیدگی به موضوع را بر اساس گزارش های مردمی عنوان کرد و افزود: بسته شدن پلاستیک فروشی های خیابان جلیلی و نیز مغازه های خیابان خیام در دستور کار قرار گرفته اند.

رییس اتاق اصناف استان در خصوص مشوق های در نظر گرفته شده برای اصناف در ایام تعطیلی بازار گفت: هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما باید دقت کنیم که ۴۵ روز است که بازار درگیر تعطیلی است و به خصوص بازار زرگرها، املاک، نمایشگاه های اتومبیل، فرش فروشی ها و غیره لذا طبیعی است که این افراد از پرداخت مالیات در این مدت معاف باشند.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.