سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبودی ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر/۱۰ بیمار جدید شناسایی شدند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۱۰ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر با افزایش ۱۰ نفری نسبت به دیروز، به ۸۵ نفر رسید.

او افزود: یکی از ۱۰ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، خانمی ۲۹ ساله ساکن بوشهر است، که قبل از بروز علائم در یک مراسم ختم در یکی از روستا‌های شهرستان دشتی شرکت کرده بود و در آن افرادی از استان قم هم حضور داشتند. او پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: دو مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان گناوه هستند که یکی از آن‌ها پسر نوجوانی ۱۴ ساله است که مادرش سابقه سفر به الیگودرز را داشته و نمونه آزمایش ویروس کرونای او نیز مثبت شده بود و دیگری آقایی ۵۰ ساله و مغازه‌دار است که هر دو پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

کشمیری گفت: دو مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان دشتستان هستند که یکی از آن‌ها خانمی ۷۵ ساله است که در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با حال عمومی خوب بستری است و نفر دیگر خانمی ۴۲ ساله پرستار بخش کرونای بیمارستان شهید گنجی برازجان است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

او بیان کرد: سه مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان کنگان هستند که یکی از آن‌ها خانمی ۲۸ ساله و پرستار بخش کرونای بیمارستان امام خمینی این شهر و نفر دیگر آقایی ۴۱ ساله، کارمند و مورد سوم نیز آقایی ۴۵ ساله و معلم است که هر سه پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: دو مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان جم هستند که یکی از آن‌ها خانمی ۶۲ ساله است که در بیمارستان توحید جم با حال عمومی خوب بستری است و نفر دیگر آقایی ۳۸ ساله کارمند شرکت نفت وگاز است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۴۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، تاکنون ۷۳ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

او از هم استانی‎هایی که در دو هفته اخیر سفر کرده‌اند خواست، برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به پایگاه safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه و فرم مربوط را تکمیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین از مردم خواست با کسانی که با سرشماره ۴۰۳۰ تماس می‌گیرند همکاری کنند زیرا این تماس از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی مردم و بررسی علائم کرونا ویروس تماس می‌گیرند  و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.