سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار تشدید بارش‌ها در استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی با اشاره به سامانه جدید نسبت به تشدید بارش‌ها هشدار داد.

مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: هر چند خروجی امروز مدل‌های پیش بینی میزان بارش‌های پیش بینی شده امروز استان را بطور کلی کاهش داده اند و بارش‌ها حالت هشدار آمیز نخواهد داشت، اما همچنان در بعضی از ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مرادی افزود: همچنین فردا دوشنبه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات رگبار برف پیش بینی می‌شود.

او اضافه کرد: سرعت وزش باد در ساعاتی از فردا شدید پیش بینی می‌شود و امکان افزایش سرعت وزش باد به طور لحظه‌ای تا حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت در برخی نقاط وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: با عبور سامانه دمای هوای شبانه ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت بنابراین امکان دمای‌های کمی زیر صفر صبح سه شنبه در برخی از مناطق سردسیر استان دور از انتظار نمی‌باشد.

او ادامه داد: روز سه شنبه با افزایش پایداری جو آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر رشد ابر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

هواشناسی استان مرکزی همچنین با صدور اخطاریه شماره ۲ در سال ۹۹ اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۲ مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان به اطلاع می‌رساند بارش‌ها تشدید خواهد شد؛ بنابراین امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی از مسیل‌ها در روز یکشنبه و لغزندگی سطح جاده‌ها در موقع وقوع بارش بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل احتمال رگبار برف بویژه عصر دوشنبه در جنوب غرب استان گردنه‌های زالیان و قاقان وجود دارد.

هواشناسی استان مرکزی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان، آمادگی باغداران و گلخانه داران جهت خطرات ناشی از تگرگ و کاهش دما و احتیاط در تردد جاده‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.