سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

همچنان در تب اپیدمی بیماری کرونا هستیم

زالی گفت: تا زمانی که تعداد افراد جدید از افراد بهبودیافته بیشتر باشد، همچنان در تب اپیدمی بیماری کرونا هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: به دلیل آنکه برخی از افراد در هفته‌های آخر اسفند ۹۸ علیرغم همه تذکرات، به جای ماندن در خانه و پرهیز از تردد و مسافرت‌های بین شهری، اقدام به مسافرت کردند، علائم بیماری کووید ۱۹ پس از دوره نهفتگی در آن‌ها ظاهر و همین مسئله باعث افزایش میزان موارد جدید ابتلا به این عارضه شده است.

او ادامه داد: دوره نهفتگی بیماری کووید ۱۹ بین ۳ تا ۱۴ روز است و اگر کسی به بیماری کرونا مبتلا شود علائم این عارضه بعد از دوره نهفتگی در افراد بروز پیدا می‌کند.

همچنان در تب اپیدمی بیماری کرونا هستیم

زالی تاکید کرد: تا زمانی که تعداد افراد جدید از افراد بهبودیافته بیشتر باشد، همچنان در تب اپیدمی بیماری کرونا هستیم؛ هنگامی که تعداد موارد جدید، از بهبودیافته کمتر شود این مسئله نشان دهنده این است که ما در حال رسیدن به قله یا پیک بیماری هستیم.

زالی تاکید کرد: تا هنگامی که مردم به تذکرات توجه نکنند و به جای ماندن در منزل اقدام به انجام تردد‌های غیرضروری در سطح شهر یا مسافرت‌های برون شهری می‌کنند احتمال افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ هنوز وجود دارد و ممکن است افراد پس از رفتن به شهری، به این عارضه مبتلا شوند و بعد از دوره نهفتگی، علائم بیماری کووید ۱۹ در آنها ظاهر شود.

او یاد آوری کرد: همه شهروندان برای قطع چرخش ویروس کرونا در خانه بمانند و از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.