سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در امسال نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: طبق مصوبه دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد.

او بیان کرد: پارسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی نان یک هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت خوب بارندگی‌ها و تاثیر آن بر تولید امسال اظهار کرد: با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی برای ظهور و اپیدمی شدن بیماری‌های برگی گندم، جو و کلزا نسبت به سمپاشی مزارع خود با سموم مناسب قارچکش از جمله تیلت، فولیکور و امیستاراکسترا در اسرع وقت اقدام کنید چرا که مجموعه بیماری‌های برگی مانند زنگ زرد، سپتوریوز، سفیدک سطحی و سایر لکه برگی می‌توانند تا ۵۰ درصد عملکرد محصول را کاهش دهند.

او با بیان اینکه امنیت غذایی از تولید گندم تامین می‌شود، تصریح کرد: کشاورزان با رعایت نکات ایمنی دولت را همراهی کنند و ارگان‌های دیگر نیز مانند اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، پلیس راهور استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز همکاری‌های لازم را برای برداشت سالم محصول داشته باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه استان فارس نقش موثری در برداشت گندم در سطح کشور دارد، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین استان فارس برای مشارکت در برداشت غلات به جز این استان، سایر استان‌های کشور را پوشش داده و به صورت مهاجر به سایر استان‌ها عزیمت می‌کنند که در بحث ایمنی کشاورزان و حمل و نقل این کمباین‌ها نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

او با اشاره به اینکه فروش گندم برای مصارف نان آزادپز، مشمول نرخ یارانه‌ای نخواهد بود، افزود: به منظور بهبود شرایط کیفی خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم، رعایت کامل استاندارد‌های مربوطه ضروری است.

قاسمی گفت: به منظور انجام مطلوب تعهدات دولت و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، منابع مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم علاوه بر پیش بینی از محل اعتبارات عمومی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و تسهیلات بانکی از محل منابع حاصل از اصلاح قیمت فروش گندم توسط دولت و کاهش یارانه موضوع تبصره (۲) بند (۱) این مصوبه تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: مسئولیت خرید گندم به عهده شرکت بازرگانی دولتی (غله) و با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی است که در ۱۳۰ مرکز خرید در نقاط مختلف استان انجام خواهد شد و اقدامات لازم برای تحویل آسان صورت گرفته است.

او به عوامل خرید تاکید کرد: باید با آسان‌ترین حالت ممکن عملیات برداشت و خرید صورت گیرد تا کشاورزان، کوچکترین دغدغه‌ای را نداشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.