سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مراقب کودک در منزل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

با افزایش روز افزون تعداد مادران شاغل، نیاز به مراقب کودک در منزل به صورت چشمگیری افزایش یافته است. مراقبان اغلب تمام وقت خود را صرف امور تغذیه و بازی با کودک می کنند و همچنین از این طریق به رشد و پروش کودک می پردازند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش روز افزون تعداد مادران شاغل، نیاز به مراقب کودک در منزل به صورت چشمگیری افزایش یافته است. مراقبان اغلب تمام وقت خود را صرف امور تغذیه و بازی با کودک می کنند و همچنین از این طریق به رشد و پروش کودک می پردازند. جست و جو و یافتن یک مراقب کودک مناسب با نیاز ها و عادات کودک و منطبق بر معیار های خانواده کار سختی است. بسیاری از والدین برای اولین بار تصمیم به انتخاب پرستار کودک می گیرند به همین دلیل تجربه کافی دراین زمینه ندارند. از این رو باید قبل از انتخاب مراقب کودک از ویژگی هایی که باید یک مراقب کودک داشته باشد آگاهی یابند تا تصمیم گیری دقیق تری انجام دهند.

عشق به کودکان:

مشخصه یک مراقب کودک واقعی عشق او به کودکان است. مهارت و دانش در زمینه کودک نیز در مورد مراقبت از کودک بسیار مهم است، اما هیچ یک از این عوامل نمی تواند فردی که تمایل به کار با کودک ندارد را به یک پرستار خوب تبدیل کند.

علاقه مند به کار:

کار مراقبت از کودک بسیار پر استرس و با مسولیت های فراوان همراه است. مراقبین اغلب برای مدت طولانی از کودک نگهداری می کنند و اگر این کار برای آنها جذابیتی نداشته باشد نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند و کودک نیز با انها ارتباط صمیمی برقرار نخواهد کرد.  مراقبی که اجازه می دهد شور و شوق کودک روند کار او را هدایت کند مراقبی است که اوقات هیجان انگیزی را برای کودک خلق می کند.

علاقه مند به سرگرمی:

در دوران کودکی هر موضوع ساده ای برای کودک سرگرم کننده است. به دنبال پرستار کودکی باشید که روزهای سرگرم کننده ای را برای کودکتان برنامه ریزی کند. دیدی ساده انگارانه به موضوعات روزمره، خوش بین بودن به اتفاقات، تبدیل کردن اتفاقات و رخدادهای کوچک به طنز از فاکتورهایی است که باید در مراقب کودک خود به دنبال آن باشید.

دارای مهارت پرورش کودک:

پرورش کودک وظیفه اصلی مراقب کودک است. توانایی برقراری رابطه عمیق، دوستانه و امن با کودک در یک محیط پایدار اصول اساسی پرورش در کودک است. یک مراقب کودک به نیازهای فردی کودک شما توجه می کند و شیوه های مراقبتی را متناسب با شخصیت و خلق و خوی کودک و مبتنی بر دانش روز به کار می برد.

دارای مهارت قدرت تصمیم گیری:

مراقب کودک در طول روز تصمیمات زیادی در مورد امنیت، سلامتی و رفاه کودک شما می گیرد. به همین علت شما نیاز به مراقب کودکی دارید که بتواند موقعیت های اضطراری را به سرعت تشخیص دهد و واکنش مناسب با آن را نشان دهد.

وقت شناس بودن:

شما به مراقب کودک خود در مورد سر وقت رسیدن به ویژه در اول صبح اعتماد می­کنید. منظم بودن و داشتن مدیریت در زمان و حس مسئولیت پذیری باعث می شود که او در این راه موفق شود. او باید برای کارهایی مانند بردن کودک به مدرسه یا کلاس های اموزشی و برگردان کودک، وقت خود را تنظیم کند. امور منزل و تهیه غذا را انجام دهد و برای خواب و سرگرمی کوئدک برنامه ریزی انجام دهد.

قابل اعتماد بودن:

والدین باید به مراقب کودک خود اعتماد بسیاری داشته باشند. زیرا علاوه بر مراقبت از فرزند باید درمورد اطلاعات و اسناد و مدارک موجود در خانه نیز به او اعتماد کنند. قابل اعتماد بودن مراقب کودک مهمترین بخش استخدام مراقب کودک در منزل است. اطمینان از این که پیوسته مراقب، کودک شما را دوست دارد و همیشه بهترین تصمیم ها را برای سلامتی او اتخاذ می کند یک ضرورت است.

آسودگی خاطر شما از این موضوع که مراقب کودک از خانه شما مراقبت می کنند و از حریم خصوصی شما محافظت می کند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

منعطف بودن:

این ویژگی در مراقب تعیین می کند که می تواند در این شغل پایدار بماند یا نه. پرستاری از کودک به دلیل تغییراتی در هر روز در روند رشد او اتفاق می افتد بسیار حساس است و به همین دلیل نمی توان چند قانون مشخص برای مراقبت از کودک عنوان کرد. در زمان مصاحبه با مراقب در مورد میزان سازگاری او با تغییرات زمانی، محیطی و همچنین رشدی کودک صحبت کنید.

دارای مهارت برقراری ارتباط:

موفقیت در کار مراقب کودک به میزان توانایی برقراری ارتباط روشن بین مراقب کودک و والدین بستگی دارد. باید در جست و جوی مراقبی باشید که هر زمانی در مورد انتظارات شما اطمینان ندارد از شما سوال بپرسد و شما را در جریان جرئیات اتفاقات روزانه قرار دهد.

تصمیم گیری در مورد استخدام مراقب کودکی که کارهای لازم را برای فرزند شما انجام دهد بسیار زمان بر و تنش زا است. به همین دلیل باید سوابق کاری و ویژگی های شخصیتی بسیاری از مراقبین را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همچنین در این مسیر می توانید از کمک کارشناسان در این زمینه استفاده کنید. مراکزی که خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در منزل ارائه می دهند معتبرترین راهنما در این زمینه هستند. این مراکز با ارائه خدمات متنوعی مانند پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار و ... زیر نظر وزارت بهداشت و آموزش پزشکی فعالیت می کنند و با بررسی سوابق کاری و مدارکی مانند مدارک تحصیلی، عدم سوء سابقه و عدم اعتیاد مرجعی قابل اعتماد برای معرفی مراقب کودک به شما خواهند بود. مرکز سفیر آرامش در کنار سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در منزل به صورت تخصصی در حوزه کودک فعالیت دارد و راهکارهای مناسبی را در این زمینه به شما ارائه می دهد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.