سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

خلخال با غربالگری ۹۷درصد رتبه برتر کشوری را کسب کرده است

استاندار اردبیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی خلخال با غربالگری ۹۷درصد مردم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی خلخال با غربالگری ۹۷درصد مردم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز مسوولیت کل استان را به جز شهرستان خلخال برعهده دارد و با همکاری مردم کار‌ها بخوبی پیش می‌رود.

او با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در استان غربالگری شده اند افزود: طبق خود اظهاری این تعداد تنها ۷۰نفر وضعیت حاد کرونا داشته و بیش از ۷هزارنفر وضعیت مشکوک به کرونا گزارش شده است که از همه آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: از این تعداد بیشترین افراد در مرکز استان متمرکز شده اند و باید طبق برنامه ریزی در جهت فرهنگ سازی بهداشتی و امنیت سلامت مردم همه تلاش کنیم.

بهنام جو تصریح کرد: آمار غربالگری شهر به شهر معلوم شده و برنامه ریزی در کنترل تردد مبادی وردی شهر‌ها با تمهیدات ویژه با هماهنگی و محوریت فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در شهرستان کوثر تنها دو نفر بستری بوده افزود: خانواده این دو نفر نیز از سوی مرکز بهداشت تحت نظر قرار گرفته و در صورت بهبودی این دو نفر می‌توانیم ادعا کنیم شهرستان کوثر پاک است و در غربالگری شهر اصلاندوز نیز هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان‌های استان تصمیم گیری برای کنترل و مدیریت طبق شرایط بصورت مستقل اعمال می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه بیشتر پرسنل و کادر پزشکی در وضعیت حاکم چند شیفت کار می‌کنند گفت:اکثر پرستاران بصورت داوطلبانه در راستای خدمت به هم وطنان تلاش می‌کنند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارند.

او با بیان اینکه نیرو‌های سپاه، بسیج، ارتش نیروی انتظامی با حس مسوولیت پای کار هستند تصریح کرد: این نیرو‌ها همیشه ثابت کرده اند در حالت‌های اضطراری و حساس در کنار مردم بوده و برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

استاندار اربیل ضمن قدردانی از مردم اردبیل و تقدیر کادر پزشکی و پرستاری استان گفت: استان اردبیل با همکاری همه مردم و مسوولان که انصافا سنگ تمام گذاشتند جز استان‌های برتر کشور در کنترل ویروس کرونا بوده و انتظار داریم از این به بعد هم زنجیره همکاری را در حفظ فواصل اجتماعی رعایت کنند.

بهنام جو با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است گفت: جهش تولید با توسعه و رونق اقتصادی و راه اندازی کارخانجات محقق می‌شود و برای این کار باید این ویروس ناخوانده ریشه کن شود.

او اعطای تسهیلات برای شرکت‌ها و کارخانه‌ها را یاد آور شد و گفت:تدوین برنامه صنعت، گردشگری و کشاورزی در استان شروع شده و طبق مصوب هیئت دولت و قول رییس جمهوری واحد‌هایی که کارگران خود را حفظ کرده اند تسهیلاتی با نرخ۱۲درصد و مدت ۲ ساله در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.