سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از ۶۴۱ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف فارس در سامانه بارشی هفته قبل خبر داد.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به سامانه بارشی که ۲ فروردین وارد فارس شده و ۴ فروردین از استان خارج شد، اظهار کرد: این سامانه موجب خسارت در بخش‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی و عشایر شد.

او تصریح کرد: این سامانه بارشی به بخش زیربنایی ۳۵ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۵۵۲ میلیارد تومان و عشایر ۵۴ میلیارد تومان خسارت در استان فارس به بار آورد.

رحیم آزادی همچنین گفت: در بارش هفته پیش، ۷ نفر در استان فارس به علت بی توجهی به هشدارها جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به ورود یک سامانه بارشی جدید از دیشب ۸ فروردین ماه به استان فارس، اضافه کرد: با توجه به اعلام هواشناسی، از آنجا که این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه، کاهش دید و اختلال در تردد شهری، لغزندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی می‌شود، شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

او با اشاره به احتیاط در تردد جاده ای، افزود: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و همچنین تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی بکار گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.