سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شورای تامین استان خوزستان چه گذشت؟

استاندار خوزستان تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین استان درخصوص قطع زنجیره ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار و نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: براساس دستورالعمل کشوری بر لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش شیوع بیش از پیش آن، شورای تامین استان، امروز جمعه ۸ فروردین ۹۹ تشکیل شد.

او افزود: در این شورا که با حضور مسئولان دستگاه‌های زیربط برگزار گردید، هماهنگی‌ها و تبادل نظر‌های مختلفی صورت گرفت و به منظور بومی سازی دستور العمل کشوری فاصله گذاری اجتماعی، تصمیماتی اتخاذ شد.

شریعتی، ممنوعیت تردد خودرو‌های غیربومی و افراد غیرساکن و جلوگیری از ورود خودرو‌ها و افراد غیربومی در شهرستان‌های تابعه استان خوزستان را از جمله تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح افراد بومی هر منطقه با ارائه و کنترل کارت ملی و بیمه نامه خودرو آن‌ها انجام می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: افراد غیربومی و غیرساکن باید هر چه سریع‌تر شهر‌های استان را ترک کنند، ضمن اینکه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی تا پایان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل هستند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: پارک ها، تفرجگاه ها، استخرها، مکان‌های تفریحی و مکان‌های تجمع تعطیل هستند و با افراد متخلف برخورد جدی و قاطعانه صورت می‌گیرد.

به شریعتی، برگزاری هر گونه مراسم تجمع از جمله؛ ختم، عروسی، مذهبی، فرهنگی، تشییع جنازه و... همچنان ممنوع است، ضمن اینکه حرکت قطار‌ها و اتوبوس‌های مسافربری درون و برون استانی نیز امکانپذیر نیست، اما تردد قطار‌های باربری مانعی ندارد.

به گفته این مقام مسئول، پرواز هواپیما‌ها باید به حداقل برسد و حداکثر محدودیت‌ها و رعایت الزامات بهداشتی نیز اعمال گردد.

او تصریح کرد: در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، شادگان و اندیمشک که وضعیت قرمز دارند، اقدامات و محدودیت‌های سختگیرانه تری اعمال می‌شود و تا فردا شنبه ۹ فروردین ماه نیز تصمیمات جدی برای شهرستان‌های مذکور اتخاذ و اعمال خواهد شد.

غلامرضا شریعتی تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم خط قرمز ما است و از هیچ تلاش و اقدامی به منظور حفظ آن دریغ نمی‌کنیم و با متخلفان و افرادی که خلاف قوانین و مصوبات عمل کنند، مماشات نخواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.