سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تقاضا برای ثبت علائم تجاری با مضامین کرونا

با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای ثبت علائم تجاری مرتبط با این ویروس در سراسر دنیا در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و اپیدمی وحشتناک آن، که بسیاری از کشور‌های جهان را درگیر خود کرده، تقاضا برای ثبت علائم تجاری مرتبط با این ویروس نیز در حال افزایش است؛ بنا بر اطلاعات موجود، از ابتدای تأیید نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در کره جنوبی تا هشتم مارس که زمانی کمتر از دو ماه می‌شود، در مجموع هشت علامت تجاری در دفتر مالکیت فکری کره جنوبی (KIPO) به ثبت رسیده است.

با شیوع کرونا ویروس در ووهان چین، کشور‌های زیادی با علائم این بیماری حاد تنفسی مواجه شدند که در این میان پس از چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران، وضعیت مخاطره‌آمیزتری را تجربه کردند.

کره جنوبی که به دلیل مرز مشترک با چین، بیشترین ریسک ورود بیماری به کشور خود را پیش‌بینی می‌کرد، تنها تا اواسط مارس، چیزی بیش از ۸ هزار مبتلا و ۷۵ فوتی را گزارش کرده بود؛ شیوع کرونا ویروس، در حالی که رکود بسیاری از کسب‌وکار‌ها را به دنبال داشته است، برخی دیگر را به تلاش وا داشت تا هم برای رفع چالش موجود و هم برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی آتی خود، آماده شوند.

در این میان، گزارش‌هایی در خصوص ثبت اختراعات مرتبط با راهکار‌های درمانی و همچنین انواع ماسک‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های دست و سطوح ارائه شده است؛ در کنار فعالیت‌های ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری مرتبط با این بیماری نیز، به شکل قابل توجهی افزایش یافته که نمونه بارز آن، در کره جنوبی به چشم می‌آید.


بیشتر بخوانید: تولید مهم‌ترین تجهیزات مقابله با کرونا به روزانه ۳۰ عدد رسید


از جمله علائم تجاری ثبت شده در کره جنوبی، علائم «Corona Killer» و «WCCORONA» است که به ترتیب از سوی یک آژانس تبلیغاتی و یک ارائه‌دهنده مواد ساختمانی به ثبت رسیده‌اند. جالب این‌که هیچ یک از دو متقاضی یاد شده، محصولات و خدماتی که ارتباط مستقیم با این ویروس داشته باشد، تولید و عرضه نمی‌کنند. از علائم تجاری ثبت شده توسط افراد حقیقی نیز، می‌توان به «CORONACOP» و «No Corona» اشاره کرد.

«بوک بیونگ جون» (Bok Byung-joon)، از وکلای کره‌ای فعال در حوزه مالکیت فکری، در خصوص تمایلات ایجاد شده برای ثبت علائم تجاری در این کشور می‌گوید: «استفاده از کلمات کلیدی برای علائم تجاری، در حال شناخت عمومی است. از همین رو، بسیاری از مردم از آن‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند». البته با توجه به سخت‌گیری‌های قانونی کره جنوبی در خصوص اعطای علائم تجاری، نمی‌توان به صورت قطعی اعلام نمود که آیا با درخواست‌های ارائه شده در نهایت موافقت می‌گردد یا خیر.

نکته جذاب دیگر در میان علائم تجاری ثبت‌شده، اقدام یک شرکت کره‌ای در ثبت علامت تجاری «CORONAITA»، برای موتور جستجوی خود است.

ثبت علامت تجاری مذکور که به معنای اینجا جایی است که کرونا ویروس وجود دارد، برای یک وب‌سایت فعال در حوزه ارائه اطلاعات در مورد مناطق شیوع کرونا ویروس و همچنین اطلاعات مرتبط با بیماران درگیر با این ویروس، درخواست شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.