او بیان کرد: بخشی از مطالبات در سال گذشته و بخشی قرار است امسال پرداخت شود. ایران خودرو و سایپا بخش زیادی از مطالبات را پرداخت کردند. هم نظام بانکی و هم خودروسازان وعده پرداخت مطالبات را داده اند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور افزود: امیدواریم بانکها هم در این خصوص همکاری کنند. هم اکنون ساختار هر ٢ خودروساز درست شده و از ماده ١٤١ خارج شده اند و امکان حرکت آزادانه تری خواهند داشت.
بیشتر بخوانید: رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن ماه/ آغاز تحویل خودروهای پیشفروش شده در آینده نزدیک
محبی نژاد بیان کرد: ٢٠٠ هزار خودرو توسط قطعه سازان تجاری سازی شد. این نکته قابل ذکر است که اگر مطالبات وعده داده شده را بدهند باز هم طلب ما صفر نخواهد شد. گذر زمان به نفع خودروساز و قطعه ساز نیست و مطالبات را بیشتر می کند.
او تشریح کرد: در شرایط فعلی و تعطیلات نوروزی ٢ هزار میلیارد تومان مطالبات اضافه خواهد شد. با توجه به شعار امسال "جهش تولید" و اگر موضوع کرونا را کنار بگذاریم، قطعه سازان زیرساخت لازم برای تولید پر تیراژ را دارند و باید به سراغ رفع موانع تولید برویم.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت: اکنون یک کارگروه و بسته "جهش تولید " به خوبی در حال تدوین است و تنها بسترسازی و تشریح نیاز است. در بسترسازی شیوه قیمت گذاری قطعه و تامین آن مطرح است که امیدوار هستیم امسال محقق شود و بتوانیم آن را پیش ببریم.
انتهای پیام/