سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حفظ فاصله‌ها به مقابله با کرونا برویم

مقابله با ویروس کرونا از امروز وارد مرحله‌ای جدید شد؛ مرحله‌ای که با سختگیری‌های بیشتری همراه است. سختی‌هایی برای مقابله آسان‌تر با این ویروس.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اگر چه چند وقتی است که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سختگیری‌هایی برای حضور مردم در جامعه صورت می‌گیرد، اما از امروز سختگیری‌ها بیشتر شده است.

همان طور که از پیش به مردم اطلاع رسانی شده بود، به منظور قطع موثرتر زنجیره انتقال ویروس کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا از بامداد امروز (جمعه ۸ فروردین) به صورت جدی اجرا شده است.

اجرای این طرح مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر هم آغاز شد.

استاندار بوشهر دیروز اعلام کرد که در این طرح، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند. نیرو‌های هلال احمر در ورودی شهر‌ها فقط وظیفه اجرای تب سنجی را بر عهده دارند و کنترل ورود و خروج‌ها بر عهده نیروی انتظامی و بسیج خواهد بود.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: بر اساس طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، اداراتی که در این ایام وظیفه کاری چندانی ندارند ضرورتی ندارد باز باشند، مگر در موارد خاص که مدیر اداره تصمیم بگیرد، همچنین کارکنانی که خارج از مرکز استان سکونت دارند و محل کارشان مرکز استان است، لزومی ندارد که در محل کار حضور داشته باشند و به صورت دورکاری فعالیتشان را ادامه می‌دهند.

به گفته او، ادارات مهم و زیرساختی هم با نظر مدیر، وظایف خود را به صورت نوبتی انجام خواهند داد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود، ادامه داد: در این مدت ارزیابی لازم برای ادامه مدت زمان طرح صورت می‌گیرد.

جریمه و توقیف خودرو در انتظار رانندگان متخلف

در همین حال رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: عوامل پلیس راهور و پلیس راه استان و دیگر عوامل اجرایی مسئول برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با آمادگی کامل در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان حضور دارند.

سرهنگ قدرت اله کشکولی تاکید کرد: بر اساس این طرح فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر هستند و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

به گفته او، شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر افزود: تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، نیازمندی‌های مردم و سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌شود.

کشکولی گفت: همه وسایل نقلیه در مبادی ورود و خروجی کنترل می‌شوند و به هموطنان توصیه می‌کنیم سفر‌های خود را لغو کنند و در خانه بمانند.

او بیان کرد: به منظور تضمین اجرای طرح، ضمن دریافت جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی از رانندگان متخلف، خودرو آن‌ها به مدت یک ماه با گرفتن همه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود، همچنین رانندگان خودرو‌های یادشده به محل سکونت خود بازگردانده می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر، اجرای موفق این طرح را نیازمند مشارکت و همکاری همه مردم دانست و از همگان خواست به توصیه‌ها و فرمان‌‌های پلیس و سایر مسئولان و عوامل اجرایی توجه کنند.

برخورد قاطع با متخلفان طرح فاصله گذاری اجتماعی

دادستان بوشهر هم از برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با متخلفان از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داده و اعلام کرده است:  همه افراد ملزم به رعایت محدودیت‌های موضوع این طرح هستند.

علی حسن پور گفته است، چنانچه صنوفی که باید تعطیل باشند از این امر تخطی کنند، یک ماه بسته خواهند شد.

دادستان بوشهر، برگزاری هر گونه مراسم را چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی در مدت اجرای طرح که باعث تجمع افراد شود، ممنوع عنوان کرد و گفت: کسانی که به این امر بی‌توجه باشند، تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

در خانه بمانیم

گوش همه مردم از توصیه ماندن در خانه پر است. روزانه بارها و بارها از زبان همه کارشناسان و مسئولان می‌شنوند که ماندن در خانه بهترین راه برای در امان ماندن از ویروسی است که همه جهان را درگیر خود کرده است. اما چقدر در عمل به آن کوشیده‌ایم؟

قوانین سختگیرانه به طور حتم  می‌تواند برای مقابله با کسانی که خیلی موارد را جدی نمی‌گیرند، موثر باشد اما پیش از همه این‌ها خودمان باید به این درک برسیم که هیچ جا به اندازه چهاردیواری‌مان امن نیست.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.