سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجازات در انتظار متخلفین گروه‌های شبکه‌های اجتماعی

افرادی هنجار شکن در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی تلگرام، گروهی با نام یک شرکت معتبر تشکیل می‌دهند و اعلام می‌کنند با اضافه کردن ۱۰۰ نفر مبلغ قابل توجهی جایزه می‌دهند.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: افرادی هنجار شکن در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی تلگرام، گروهی با نام یک شرکت معتبر تشکیل می‌دهند و اعلام می‌کنند با ادد کردن ۱۰۰ نفر مبلغ قابل توجهی جایزه می‌دهند

او ادامه داد: سپس تصاویر جعلی از رسید مبالغ مبنی پرداخت وجه در گروه قرار می‌دهند و به محض افزایش گروه، اسم گروه را به "معرفی مطلقه... " تغییر می‌دهند و لینک یک کانال دیگر قرار می‌دهند که وارد کانال جدید با همین محتوا شوند.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب  گفت: در این سیکل جرایم رایانه متعددی محقق می‌ شود.

قنبری راد افزود: ساختن تصاویرجعلی سند پرداخت وجوه، که خود به نوعی جرم جعل داده شده و انتشار آن استفاده از داده مجعول و نشر اکاذیب مبنی بر پرداخت وجه و استفاده از عنوان شرکت و از جهت معرفی کردن افراد مطلقه و .. دعوت و تحریک افراد به اعمال منافی عفت است.

او ادامه داد: توصیه می‌شود مردم به هیچ عنوان به چنین وعده‌هایی مبنی بر پرداخت وجه به جهت اضافه کردن دوستان و آشنایان به گروه توجه نکنند که موجبات مزاحمت برای عزیزانمان فراهم نکنیم.

انتهای پیام// ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.