سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف الکل تاثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به شیوع مسمومیت با الکل تاکید کرد: مصرف خوراکی هر نوع الکل تاثیری در نابودی ویروس کرونا و ضدعفونی بدن ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری گفت: متاسفانه این روزها باور غلطی در برخی افراد شکل گرفته که تصور می ‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می ‌شود، در حالی ‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و بدون وجاهت قانونی است.

او، با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعان دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در بیمارستان ‌ها، اظهار کرد: عده‌ ای تصور می ‌کنند که چون بیماری کووید۱۹ نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می ‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می ‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌ کننده در بدن ایجاد می‌ شود، در حالی ‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه افزود: همین باور غلط باعث شده در چند روز اخیر شاهد بیمارانی باشیم که با تصور نابودی ویروس کرونا، اقدام به شرب ترکیبات الکلی کرده ‌اند و در برخی موارد این الکل متانول بوده و منجر به بروز مسمومیت حاد و شدید در افراد شده است.

اکبری اعلام کرد: در طی روزهای اخیر ۶۰۶ بیمار با مسمومیت الکل به بیمارستان های شیراز و شهرستان ها مراجعه کرده که تاکنون ۷۴ نفر فوت کرده اند و ۱۷ نفر نیز در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی همه بیمارستان‌ ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ هستند، گفت: در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی ‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری ‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.