سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد پایگاه‌های کنترل ورودی‌ها در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از افزایش تعداد پایگاه‌های کنترل ورودهای استان کردستان به دلیل نیاز مردم برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدباقر محمدی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: تعداد این پایگاه‌ها در ابتدای طرح کنترل ورودی‌ها، چهار مورد بود که به ۶ مورد افزایش یافت و امروز ۲ پایگاه دیگر به آن اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه ۲ پایگاه جدید امروز در ورودی همدان به سنندج و کامیاران به سنندج ایجاد می‌شود، افزود: پیش از این، ۶ پایگاه در مسیر ورودی کرمانشاه به کامیاران، بیجار به زنجان، قروه به همدان (روستای وینسار)، سقز به بوکان و ورودی شهرهای دهگلان و مریوان ایجاد شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: نیروهای این جمعیت با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی در ورودی‌های یاد شده مستقر و کار تست تب‌سنجی افراد و سرنشینان خودروها را انجام می‌دهند.

محمدی به فعالیت ۱۸۳ تیم امدادی، ۳۹۸ نیروی عملیاتی و بکارگیری ۱۱۲ دستگاه خودرو هلال احمر در ورودی‌های استان اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار، ۱۸ هزار و ۳۳ دستگاه خودرو شامل ۵۱ هزار و ۹۳۵ سرنشین مورد کنترل و غربالگری قرار گرفته‌اند.

او تعداد افراد دارای علائم(تب‌دار) ویروس کرونا را بعد از تست‌گیری ۲۶۲ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح ۳۸ نفر از ورودی‌های استان به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: تاکنون حدود ۱۳ هزار عدد ماسک رایگان در بین مردم استان توزیع و ۲۳ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی شهرهای استان بکارگیری شده که بیشتر مربوط به سنندج، سقز و بانه است.

محمدی از آمادگی ۸۰۰ نیروی داوطلب هلال احمر برای پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی در صورت ایجاد نقاهتگاه خبر داد و اضافه کرد: هر زمان نیاز باشد، به سایر دستگاه‌ها به ویژه سپاه در زمینه ضدعفونی کردن معابر شهری کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.