سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۴۷ مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین از صدور ۱۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در حوزه صنایع‌دستی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی وهنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: به منظور حمایت از تولید کالای ایرانی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدزایی برای متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع‌دستی استان، ۱۴۷ مجوز مشاغل خانگی شامل ۱۱۸ فقره مجوز مستقل و ۲۹ فقره مجوز پشتیبان با اشتغالزایی ۱۵۲ نفر در سال گذشته صادر شده است.

حصاری اظهار کرد: همچنین پارسال ۶۴ واحد خانگی با تایید کارگروه اشتغال استان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۱۳ میلیارد و صد و نود میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه مشاغل خانگی از بانک‌های عامل رفاه، تجارت و ملی شدند.

او اضافه کرد: انجام کار توسط عضو یا اعضای خانواده در واحد مسکونی، تناسب حجم تولید با شرایط و فضای واحد مسکونی، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان در محل کار، عرضه و فروش محصول و خدمات در خارج از واحد مسکونی، عدم تردد غیرمتناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع‌های مسکونی و مجاز بودن و تناسب شغل با محیط مسکونی از شرایط صدور مجوز برای کارکنان خانگی به شمار می‌روند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه مشاغل خانگی به آدرس Mashaghelkhanegi.ir نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند .

او افزود: فهرست رشته‌های مصوب مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در قالب فایل پی دی اف در سایت مشاغل خانگی و پورتال میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین قابل دریافت است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.