سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۸۰ هزار خودروی ورودی به شهر پلاک مشهد هستند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۳۸۰ هزار خودروی ورودی به شهر پلاک مشهد بوده‌اند این یعنی همشهریان صبح از مشهد خارج شده و شب دوباره به مشهدبر می گردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به آمار ورود خودرو‌ها به مشهد اظهار داشت: پلاک خودرو‌هایی که به مشهد وارد و یا خارج شده‌اند از طریق مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد آنالیز شده که براساس آن ۷۴ درصد از ۳۵۰ تا ۳۸۰ هزار خودروی ورودی به شهر پلاک مشهد بوده‌اند.

او ادامه داد: براساس آمار ۶۰ تا ۶۵ هزار خودرو همشهریان صبح از مشهد خارج شده و شب دوباره به مشهد بازمی‌گردند که این نشان می‌دهد که این افراد به حاشیه شهر و یا ییلاقات می‌روند. حدود ۳۴ هزار خودرو نیز از اول تا پنجم فروردین از شهر‌های استان خراسان رضوی وارد مشهد شده‌اند.

 رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین در این مدت ۱۵ هزار خودرو با پلاک تهران، ۱۰ هزار خودرو با پلاک خراسان شمالی، ۴ هزار خودرو با پلاک شهر‌های شمالی کشور وارد مشهد شده است.

حیدری افزود: با توجه به این که ورود به حرم مطهر ممنوع شده و بازار‌ها و ییلاقات مشهد نیز تعطیل است گمان می‌کنیم مسافرانی که با این خودرو‌ها وارد مشهد شده‌اند یا اقوامی در شهر دارند و یا در خانه مسافر‌ها اقامت داشته‌اند.
 
او تصریح کرد: ما در این مدت به همین میزان خودرو با پلاک مشهد خروجی از شهر داشته‌ایم که در حال بازگشت هستند لذا اکنون دو نگرانی وجود دارد نگرانی اول آن‌هایی هستند که در حال برگشت به شهر هستند که باید قرنطینه شوند و دومین نگرانی موج دوم سفر‌ها است. معتقدیم که کنترل‌ها باید در ورودی‌های شهر جدی‌تر شود تا همین تعداد خودرو نیز وارد شهر مشهد نشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سایر ورودی‌ها به مشهد نیز کنترل‌ها انجام شده و تعداد ۷۳۰ پرواز ورودی به مشهد به ۶۳ پرواز و تعداد قطار‌ها از ۱۰۰ رام به ۲ رام در روز کاهش پیدا کرده است.

حیدری افزود: تصمیماتی که در مدیریت شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته‌ایم براساس مصالح عمومی بوده است البته شاید در این میان تعدادی نیز دچار مشکل شوند به طور مثال در زمینه تعطیلی قطار شهری اطلاعاتی به دست ما رسیده بود که افرادی که مبتلا به ویروس کرونا بودند از طریق قطار شهری به یکی از مراکز درمانی در بولوار وکیل آباد مراجعه می‌کردند لذا در راستای مصلحت عمومی قطار شهری و اتوبوسرانی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌ایم.
 
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.