سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدها و نبایدهای بیماران کرونایی بعد از ترخیص از بیمارستان

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت یزد گفت: بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان نیز ملزم به رعایت نکات بهداشتی

مژگان مینوسپهر رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکزبهداشت یزد در گفت گو با در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: بیمارانی که قبل از طی دوره کامل درمان بهبود یافته اند باید زیر نظر پزشک بقیه دوره درمان را در منزل طی و بهداشت را رعایت کنند.

او با بیان اینکه بیماران کرونایی باید نسخه دارویی پزشک را به طور منظم مصرف کنند، افزود: بازگشت علائم بیماری کرونا و  بستری  مجدد در بیمارستان در انتظار افرادی است که به هر دلیلی بیماران کرونایی از مصرف دارو سر باز زدند.

مینوسپر ادامه داد: این دسته افزاد از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند و در صورت الزام به مصرف دارو، به منظور جلوگیری از تداخل دارویی حتما پزشک خود را در جریان قرار دهند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت یزد اضافه کرد: داروهای تجویزی پزشک برای افراد کرونا، ویژه همین بیماران است و سایر افراد نباید از این دارو استفاده کنند.

او  در ادامه تاکید کرد: فرد ترخیصی از بیمارستان در صورتیکه علائمی مانند تب بالا، تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری و افزایش سرفه‌ها داشت، مجددا باید برای معاینه به پزشک مراجعه کند.

مینوسپهر تصریح کرد: مبتلایان به ویروس کرونا، پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان، حتما باید در یک اتاق مجزا از سایر افراد  قرنطینه شوند و از ماسک استفاده کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت یزد بیان کرد: البته سایر اعضای خانواده که قصد ورود به اتاق را دارند باید فاصله یک متری خود با بیمار را رعایت و هرگز ماسک زدن را فراموش نکنند.

او با بیان اینکه افراد، عیادت از بیماران کرونایی را تا ۱۴ روز به تعویق بیندازند، افزود: پیش از شستن لباس های فرد ترخیص شده از بیمارستان آن ها را، به منظور جلوگیری از انتشار ویروس احتمالی در کیسه های سر بسته قرار دهند و لباس‌ها و ملحفه بیمار باید  به صورت جداگانه با پودر لباسشویی و آب ۶۵ تا ۹۵ درجه شسته شود و پس از خشک شدن در مقابل نور خورشید، آن ها را اتو کنند.

مینوسپهر اضافه کرد: محل‌های تماس فرد بیمار از قبیل میز، تخت، کناره‌های تخت بیمار، صندلی اتاق، کنترل تلویزیون و دستگیره های اتاق باید به طورمنظم شسته وضدعفونی شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت یزد اضافه کرد: افرادی که با وسایل بیمار کرونایی تماس دارند از دست زدن به چشم ها، دهان و بینی خود خودداری و به طور مداوم دست ها را شستشو و سپس آن ها را با دستمال کاغذی خشک کنند.

او گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا، یک بیماری با علائم تنفسی و گلودرد است نوشیدن مایعات کافی گرم، آب، آبمیوه‌های طبیعی، چای کم رنگ و انواع سوپ‌ها توصه می شود زیرا مایعات علاوه بر اینکه برای هضم نیاز به انرژی کمتری دارند،  به رقیق شدن ترشحات و دفع سموم بدن کمک می‌کند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.